slaap-waak en speel ritme

Hallo,

Ik heb een vraag en dilemma........

Mijn zoontje is nu 4 maanden en sinds kort zelf over gegaan op 4 flessen. Het is 10 dgn heel goed gegaa. Sliep klokje rond echt heerlijk. Werd verkouden en vanaf dat moment s het hommelus...wordener gestoord van. Moest er laatst 4 keer uit snachts. Hij wordt weer wakker en huilt dan joh...zelfs nu hij weer aan beter hand is.

Nu vragen wij ons af...slaapt hij op de dag teveel...en hoe veraderen we dit. Zo ziet het eruit:
7.30 wakker/ fles/ spelen
9.30 naar bed(soms nog tijdje wakker)
11.30 wakker/fles/ spelen
13.30 naar bed(soms nog tijdje wakker)
15.30 wakker/fles/ spelen/bad
17.30/18.00 naar bed
19.30/20.00 uur wakker maken avondfles en slaapt meteen weer.

Hij krijgt smorgens en savonds 210 cc en tussendoor180 cc. Sinds 2 dgn ook fruithap, maar wanneer is die het beste om te geven?

Ik merk dat ik maarhierover allemaal blijf piekeren, dus hoop dat er lotgenoten zijn of mensen die tips hebben.

Gr. Gipsyd

tja, de ene baby slaapt veel, de andere weinig...
Ons ventje is volgende week 4 maanden (nu ruim 16 weken) Hij slaapt ongeveer net zoveel, maar is 's avonds wat langer wakker (nou ja, jengelig!). Hij slaapt de nachten al heel lang goed door. Hij drinkt meestal 4 flessen en krijgt af en toe een fruithapje (banaan)
dit is zijn schema:
8.00 fles/spelen
9.30 bed
12.00 fles
13.45 bed
16.00 fles
18.00 fruithapje
18.30 bed
19.00 wakker
20.00 laatste fles met 1,5 schep rijstebloem

Kweet niet of je er wat aan hebt, je kunt het slecht vergelijken, maar teveel slapen kan toch niet bij baby's?? Hoogstens zou je wat rijstebloem kunnen toevoegen aan de laatste fles en als het lukt de laatste fles wat rekken? Het kan ook een periode zijn dat je ventje wat van slag is en dan weer het goede ritme moet vinden. Dat heeft ons manneke laatst ook 3 dagen gehad, dan is hij gewoon wat van slag.

succes ermee!

Bedankt! Ik ga vanaaf rijstebloem proberen en proberen hem wat langer op te houden!

OOk het fruithapje krijgt hij nu 18.00 uur vandaag. Hoop dat het wat werkt.

Groetjes

Hoihhoi,

Evy is morgen precies 19 weken.
Haar ritme ziet er nu zo uit:
7.00 verschonen/fles, naar de opvang en op vrije dagen weer meteen naar bedje.
12.00 wassen/fles en dan ongeveer een uurtje spelen in de box
Slapen in bedje
17.00 verschonen/flesje en dan weer spelen in de box en met ons.
Slapen in bedje
22.00 verschonen/flesje en naar bed.
Er zit nu nog 5 uur tussen haar flessen; ik vind dit zelf wel wat lang, maar we mochten van onze cb-arts niet meteen de laatste fles vervroegen naar 20.00/20.30. Dus moesten we door de dag ook wat langer.
We zijn vandaag begonnen met rijstebloem in de fles. Ik heb dit om te proberen vanmorgen gedaan, voor het geval, dat ze er niet tegen kan (spugen/krampjes), dan heeft ze er overdag last van en niet 's nachts.
Het ging gelukkig goed.
Nu gaan we vanaf morgen de rijstebloem 's avonds geven en dan de avondfles langzaam aan steeds iets eerder geven.
Dan wordt haar ritme: 7-11.30-16-20.30.
Fruithapje enzo. krijgt ze nog niet; ik wacht daar nog even mee.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan