Slaap wie of wie tips

<p>ik heb een zoontje van 11 maanden die heeft geen nacht doorgeslapen nu komt dat weleens vaker voor maar hij wordt soms om de half uur wakker en dan duurt het ook nog een half uur tot uit voordat ik hem in slaap krijg voor maar een half uur. De middag dutjes zijn drama. Hij slaapt enkel in ons bed maar dat kan ik njet blijven doen en hij kan er natuurlijk afvallen dus moet continue hem in de gaten houden op de camera of moet mee slapen. In zijn bed op de kamer is drama huilen huilen en nog een huilen. We hebben zachte methode geprobeerd zoals bij hem zitten eerste dagen en dan steeds verder weg nee meneer heeft het gewoon door. Ook de harde methode zoals laten huilen elk 15 min kijken dit kan hij gewoon 1,5 uur volhouden. Zonder tussenpauze is hij helemaal overstuur geraakt. Wie heeft er een tip medisch lijkt er niets an de hand te zijn overdag vrolijk. Eet wel slecht maar verder os het allemaal goed! Ik wil graag als is het maar -1 nacht terug </p>

O wat vreselijk.. het lijkt alsof je alles al geprobeerd hebt! 
Mijn dochter sliep ook 'pas' met 10 maanden door (en dan nog niet elke nacht). Nu is ze 19 maanden, ik merkte dat het vanaf 14 maanden ineens wat beter ging. Nu wordt ze 1x per 2 weken nog wel eens wakker s nachts, maar daar blijft het bij :) 
Dé oplossing bestaat denk ik niet, want zo te horen doe je al enorm je best om dit te laten stoppen. Maar toen mijn dochter 13 maanden was, had ze ook zo'n periode dat ze elk uur wakker werd. Ik ging er 1x heen om te kijken of ze dr speen nog had en het warm genoeg had, dan zag ze me natuurlijk en was het nog harder huilen en riep ze 'uit!' Ik liet haar liggen en dan viel ze na een kwartier mopperen wel weer in slaap. Een uur later herhaalde dat alles zich weer, maar ik heb haar er nooit uit gehaald. Na 10 nachten was het voorbij.
Elk half uur is wel heel heftig voor je! Als mijn dochter 4-5x op een nacht wakker was, vond ik het al pittig.. En dan s middags ook mee naar bed gaan, pfoe..!
Helpt het niet om zijn bedje op jullie kamer te zetten? Dan weet hij dat jullie in de buurt zijn.
Nouja, ik weet dé oplossing ook niet.. maar ik heb met je te doen! ;)

Mijn dochtertje is nu bijna 11 maanden en slaapt in de regel niet door. Heel soms een uitzondering gelukkig. Bij mijn dochtertje ging het slapen ineens minder goed, vaker wakker, minder goed weer in slaap vallen, ook moeilijker doen qua eten, maar alles nog binnen de marge. Ze bleek een dubbele oorontsteking te hebben. Was er verder niet ziek van. 
Ze slaapt nu weer zoals we gewend zijn van haar (dus nog niet door) en eet ook weer zoals we haar kennen. Ze had gewoon pijn, maar kon dat niet zeggen. 
In de basis, dus als er niets aan de hand is, laat ik haar gewoon huilen. Als ik om de zoveel minuten ga kijken raakt ze alleen maar meer overstuur. Ik ben daarmee gestopt. Noem me een loedermoeder, maar bij haar werkt het. 

Is het een idee om een pedagoog mee te laten kijken?
Kijk anders is op de website van opvoedeninzicht. Ik hoor er echt heel veel goede verhalen over: https://opvoedinzicht.nl/

Veel sterkte hoor 

Wat ontzettend pittig Suer en het lijkt alsof ik ons eigen verhaal lees.. ook tot 10 maanden drama nachten met om het uur onderhand hysterisch wakker worden. Tot 9 maanden heeft hij ook bij ons in bed gelegen, maar dit ging uiteindelijk niet meer ivm zijn veiligheid en wij als ouders sliepen al maanden niet meer met elkaar, dus hebben we zoon uiteindelijk met 9 maanden in zijn eigen kamer gelegd. We moesten er toen nog tot zo'n tien keer per nacht uit en hebben een slaapcoach met opvoedingsondersteuning aangevraagd. Het is misschien echt een wonderverhaal, maar binnen een paar dagen sliep hij beter en binnen 2 weken sliep hij opeens door. Dit hoefde voor ons echt niet perse, maar elk uur wakker en actie trokken we niet meer. We zijn nu 2 maanden verder en soms wordt hij een of twee keer per nacht wakker, maar nog vaker helemaal niet. Wij hebben een plan op maat gekregen met oa de tips om zijn kamer pik- en pikdonker te maken, een nog strakker (avond)ritueel, vaste tijd naar bed 's avonds en er uit 's ochtends en zijn telkens om de 2 minuten terug gegaan 's avonds om hem gerust stellen en weer weg te lopen, zonder hem er uit te halen. Op de dag houd ik het 2-3-4 schema van Stephanie Lampe aan en die slaapjes gaan ook beter wat voorheen alleen hazenslaapjes waren. Ik leg me er verder bij neer dat het nooit een superslaapkoppie zal worden, maar ik weet dat geen slaap killing is ? zou je dus ook echt een slaapcoach aan kunnen raden als je ook zo veel geprobeerd hebt! Heel veel sterkte ?

Hoi,
Wij hebben ook hiermee vreselijk lopen studderen totdat we hulp kregen van een orthopedagoog.
Die gaf ons de volgende tips en bij ons heeft het geholpen.
Het avond ritueel bij de kleine op de kamer doen (fles geven, boekje lezen enz)
Probeer zo veel mogelijk vaste tijden te hanteren 
Leg in het bedje een kledingstuk van 1 vd ouders of ga zelf een aantal dagen slapen met een knuffel en leg die in bed(het gaat om de geur van de ouders)
Communiceer met je kindje, leg uit waarom het moet gaan slapen en hoelang (dit vindt ik een beetje zweverig maar ja het werkt bij ons) ook wanneer er iets gebeurt is met pappa of mamma , stel je kindje gerust.
En haal 's nachts je kindje niet uit bed. Ga er heen stel het gerust, leg uit dat iedereen slaapt.
Dit heeft ons geholpen met onze dochter. Ze slaapt na 6 maanden weer de hele nacht en af en toe wordt ze wakker maar lang niet zo erg als het was elke nacht.
En anders via cb een gesprek aanvragen met een orthopedagoog
Sterkte.

Wij hebben in een zelfde soort situatie gezeten met onze zoon. Hij sliep met 2 maanden wel door van zijn late fles tot de ochtend met een enkele nacht dat dat niet lukte. Rond 6 maanden lukte het hem overdag niet meer om in slaap te vallen en uiteindelijk volgden ook de avonden en de nachten. Op het dieptepunt werd er overdag niet geslapen en 's nachts 6x wakker. Helaas waren we dan ook een uur bezig om hem in slaap te krijgen. We hebben ongeveer elke methode geprobeerd, niks hielp. 
Toen ik dit voorlegde aan een hele fijne KA van het CB hebben we een goed gesprek gehad en zij heeft ook goed naar onze zoon gekeken. Conclusie: laten huilen was ongeveer onze enige optie nog.
In de nacht heeft hij 1x 45 minuten gehuild en toen was het klaar. In de avonden 3x een uur en de dutjes overdag gingen opeens wel goed. Dat viel ons reuze mee! 
Als hij nu wakker wordt, gaan we altijd even kijken of er iets aan de hand is. Zo niet, dan is 't even troosten in bed en dan gaan we weer. Vaak is hij dan met 10 minuutjes weer vertrokken. Hier heeft 't wonderen gedaan.
Verder houden we een strak ritueel aan overdag en 's avonds en volg ik het 2-3-4 ritme zo ongeveer. 

[quote quote=10198786]Mijn dochtertje is nu bijna 11 maanden en slaapt in de regel niet door. Heel soms een uitzondering gelukkig. Bij mijn dochtertje ging het slapen ineens minder goed, vaker wakker, minder goed weer in slaap vallen, ook moeilijker doen qua eten, maar alles nog binnen de marge. Ze bleek een dubbele oorontsteking te hebben. Was er verder niet ziek van. Ze slaapt nu weer zoals we gewend zijn van haar (dus nog niet door) en eet ook weer zoals we haar kennen. Ze had gewoon pijn, maar kon dat niet zeggen. In de basis, dus als er niets aan de hand is, laat ik haar gewoon huilen. Als ik om de zoveel minuten ga kijken raakt ze alleen maar meer overstuur. Ik ben daarmee gestopt. Noem me een loedermoeder, maar bij haar werkt het.[/quote]
Hier ook een loedermoeder.

Onze dochter werd rond de 9 maanden rond een uur of 23 krijsend wakker en ging toen pas weer na 1,5 uur slapen. Heel de buurt bij elkaar schreeuwen, ook als we haar vast hielden.
Dit gedrag ging ze doorzetten bij elke slaap. In de ochtend, middag en vooral avond naar bed en krijsen.
Ging elke 5 minuten terug maar maakte het alleen maar erger.
Was er toen helemaal klaar mee en heb dr laten krijsen. Dit duurde 20 minuten en toen was heel deze ellende voorbij.
Ik leg haar nu weg (als ze moe is uiteraard) en ze valt binnen een paar minuten in slaap.

Niet terug gaan is een tip die ik wil mee geven.
Begin in de ochtend hier mee en niet meteen de avond. Leg hem in bed sochtends wanneer hij moe is. Zeg lekker slapen lieverd, mama is nog even boven om wat op te ruimen maar komt je niet uit je bed halen.
Dan komt het moeilijkste deel.. weglopen en laten krijsen en dus niet terug gaan.. Dit kan ook alleen maar als je het zelf kan.
Koptelefoon met muziek aan want anders was ik al 5 x terug gegaan.
Je maakt het echt erger met telkens terug gaan.
Succes! Laat je iets weten?

Terug
Bovenaan