Slaap ze wel genoeg??

Mijn dochter imke is nu 21/2 week oud. Ze heeft heel veel last van krampjes. Nu blijkt dat ik teveel voeding heb. Tip van het consultatie bureau min. 3 uur wachten tot ik weer borstvoeding mag geven. De krampjes zijn nu idd een stuk minder. Maar ik heb er een huil baby voor terug gekregen.

Nu voed ik haar bijv. om 10uur en dan blijft ze wakker tot ze weer een voeding krijgt zo'n 2 a 3 uur later (soms geef ik toe) Daarna valt ze elke keer als een blok in slaap.
Dit doet ze dus 3 a 4 keer op een dag en is ze dus ongeveer 9 tot 12  uur wakker van de 24 uur. Nu is mijn vraag eigelijk; Slaapt ze wel genoeg???
Tussendoor in haar bed leggen heeft geen zin want dan krijst ze alles bij elkaar!! Is dan ook ontroostbaar. (speentje wil ze niet)

Groetjes Mama van Imke

Hoi!!
Klinkt me bekend in de oren... zo liep ik de 1e 6 weken rond.
Alleen gaf ik na 2 weken al geen BV meer.

Het enige wat ik weet, je kan druppeltjes van vsm geven, buikje masseren, warm badje geven, fiets bewegingen maken met de benen, warm kruikje van te voren even in bed leggen, met de buik tegen je aan leggen.
Tja.. en ik hield het volgende voor ogen, gaat uiteindelijk weer over, de darmen moeten nog "narijpen" en zijn nog niet veel gewend.

Succes!

Hallo,

Ik had ook veel te veel voeding en kolfde dus voor elke voeding even wat af zodat Elsa het niet te snel binnen kreeg, want daar krijgen ze dus inderdaag krampjes van. Op deze manier kun je  haar dus wel eerder voeden. Ik laat er wel minimaal 2 uur tussen het begin van een  voeding zitten.  Suc6 ermee.

Groetjes vlindertjes  

Hoi,

Ken je het boek van Ria Blom? Regelmaat en inbakeren?(met als ondertitel: voorkomen en verhelpen van huilen en onrust).  Hier staan goede dingen in over slaap. Je kunt ze ook op haar website lezen, www.inbakeren.nl Ik heb er heel veel aan gehad.

De gemiddelde pasgeborene slaapt 20 uur per etmaal, de gemiddelde baby van 3 maanden zo'n 18 uur.

Succes!

Hoi,

Ik zag in een ander bericht dat je dochter in 18 dagen tijd ruim 2 kg aangekomen is. Dat is echt heel veel. Zou het niet kunnen dat ze te veel te eten krijgt en daarom huilt?

dankjewel voor jullie reacties

Ik vind ook dat Imke veel is bijgekomen, maar het is zo moeilijk om haar te laten huilen. Ik heb haar denk ik in het begin overvoed. Dit verklaard ook de krampjes. Maar nu heb ik de voeding terug gebracht na 15 min. terwijl ik eerder makkelijk een half uur kon voeden. Ik probeer ook om de 3 a 4 uur te voeden en dit lukt me sinds een dag of 2 aardig. Krampjes zijn ook minder geworden. Ik moet donderdag naar het consultatiebureau en dan zie ik of ze  weer zoveel is aangekomen. (ik hoop van niet want dan weet ik het niet meer)

En het slapen gaat nu sinds gisteren beter. Ze huilt wel veel en vind het niet leuk als ik haar in haar bedje leg. Gisteren heb ik haar laten huilen voor minstens 15 min. en met resultaat dat ze in slaap was gevallen. Wilde net gaan opgeven en naar boven gaan en toen sliep ze. Vind dit overigens wel super moeilijk.

Groetjes Mama van Imke

p/s het kolven ga ik ook proberen

Hoi Mama van Imke,

Fijn om te lezen dat het iets beter gaat. Het laten huilen is vreselijk. Probeer er niet actief naar te gaan luisteren, zet de radio wat harder en zet een kookwekker op 15min. want die houdt objectief de tijd bij, voor je gevoel is 15 min veel langer als ze huilen.

Als je dit vol houdt, dan zal het huilen minder worden! Zie het maar als een gezonde vorm van protest tegen een onbekende situatie.  En hee: ze is wel in slaap gevallen dus dat was kennelijk wel wat ze nodig had! Als ze langer gaat slapen, krijg je vanzelf meer tijd tussen je voedingen.

Wat hier heel goed werkte was het ritme voeden-spelen-slapen. Als ze dan tijdens het spelen jengelig wordt, dan weet je ze is moe, want: ze heeft net gegeten en dat kan het dus niet zijn. Ook weet je bij het naar bed brengen dat als ze gaat huilen, dat het geen honger kan zijn, want je hebt haar net gevoed.

Veel succes ermee, laat nog eens weten hoe het gaat.

Terug
Bovenaan