SLAAP!!

<p>Onze dochter wordt in september 3. En eigenlijk heeft ze nog wel een middagslaapje nodig, maar als ze die doet... Dan is het huilen/zeuren/(in het beste geval) spelen tot 22 uur.</p><p>Zelfs met maar een halfuurtje slaap gebeurt dit.</p>
 
Ik zou het middagslaapje skippen. Wel even laten rusten s’middags (maar dus niet slapen) op de bank of in bed en dan kan ze er s’avonds tussen 18-19 in!
 
Ik denk dat ik het middagslaapje ook zou proberen te skippen. Waarschijnlijk heeft ze die niet meer nodig. De eerste tijd zal het lastig zijn, vaak moeten kinderen daar eerst even aan wennen en is het dus even zwaar. Maar met zo veel dingen met kinderen:daar moet je even doorheen!
 
Ja ze rommelt al een tijdje. We zijn een paar weken terug begonnen met maar 2-3 dagen per week wel een slaapje. Maar toen werd ze ziek en sindsdien stort ze in de middag echt in. En is het flink brullen omdat ze zo moe is.
 
Idd gewoon stoppen ermee. Met bijna 3 jaar is dat heel normaal. De meeste kindjes stoppen met 2.5 jaar.

En ja, daar moeten ze even doorheen. Dat kost moeite in het begin. Maar dat moment komt toch een keer en je moet er even doorheen. Ik vond het heeeeerlijk toen het middagslaapje stopte, was hier met 2 jaar en 5 maanden. In de middag kijkt ze een uurtje filmpjes op de tablet van 13.00-14.00 en 's avonds ligt ze er echt om 19.00 in en slaapt direct! Ze is nu 3 jaar en 9 maanden en zo gaat het nog steeds. Heerlijk je avond weer terug en dat is me veel meer waard dan zo'n middagslaapje van 30 minuten.

Mn jongste dochter is 23 maanden en slaapt in de middag max 1.5 uur, dan maak ik haar wakker. Dan slaapt ze s avonds nog niet voor 20.00/20.30, maar als ik haar langer laat slapen in de middag is het ook 22.00! Dus we zijn her middagslaapje al gaan inkorten nog vóór haar 2e verjaardag.

Gewoon stoppen ermee. Ja, dat kost even moeite en is een nieuw ritme vinden. Maar daar ben je zo aan gewend. Rond 17.00 zal ze moe worden in het begin maar dan is het op tijd eten, douchen en dan ist al 19.00 en bedtijd.
 
Gewoon een uurtje chillen op de bank van 13.00-14.00, filmpjes of spelletjes op de tablet. Boekje lezen en tutten met de knuffels. Vervolgens van 15.00-16.30 naar de speeltuin ofzo, naar buiten in ieder geval. Dan is de middag zo om en heeft ze geen tijd om te brullen van moeheid ;) Zodra je thuis komt is het koken, eten, douchen en slapen. Tijdens het koken kijken ze hier even tv en zo houden ze het prima vol.
 
Precies wat LEvB zegt. Toen duidelijk werd dat onze oudste geen middagdutje meer nodig had, was de dag voor haar toch nog wel wat te lang. Dus we hebben toen besloten om rond 18.15 naar boven te gaan, waardoor ze er om 18.30 u in ligt (met middagdut gingen we rond 19 u naar boven). En dat gaat veel beter! Tuurlijk halen we dit niet altijd (bijv op werkdagen), maar we proberen haar dan zsm op bed te leggen. We dachten dat we na een paar weken wel weer richting 19 u konden gaan, maar nog steeds bleek de dag te lang. Dus inmiddels is zo'n 3/4 jaar 18.30u al haar bedtijd. Heerlijk lange avonden voor ons dus ;)
 
Terug
Bovenaan