Idd gewoon stoppen ermee. Met bijna 3 jaar is dat heel normaal. De meeste kindjes stoppen met 2.5 jaar.
En ja, daar moeten ze even doorheen. Dat kost moeite in het begin. Maar dat moment komt toch een keer en je moet er even doorheen. Ik vond het heeeeerlijk toen het middagslaapje stopte, was hier met 2 jaar en 5 maanden. In de middag kijkt ze een uurtje filmpjes op de tablet van 13.00-14.00 en 's avonds ligt ze er echt om 19.00 in en slaapt direct! Ze is nu 3 jaar en 9 maanden en zo gaat het nog steeds. Heerlijk je avond weer terug en dat is me veel meer waard dan zo'n middagslaapje van 30 minuten.
Mn jongste dochter is 23 maanden en slaapt in de middag max 1.5 uur, dan maak ik haar wakker. Dan slaapt ze s avonds nog niet voor 20.00/20.30, maar als ik haar langer laat slapen in de middag is het ook 22.00! Dus we zijn her middagslaapje al gaan inkorten nog vóór haar 2e verjaardag.
Gewoon stoppen ermee. Ja, dat kost even moeite en is een nieuw ritme vinden. Maar daar ben je zo aan gewend. Rond 17.00 zal ze moe worden in het begin maar dan is het op tijd eten, douchen en dan ist al 19.00 en bedtijd.