Slaapadvies gevraagd

Hoi mama's,

ik heb een meisje van bijna 9 weken en ik loop tegen het slapen aan. Ik geef borstvoeding op verzoek en ze valt vaak aan de borst in slaap. De ene keer kan ik haar slapend wegleggen in de kinderwagen, de andere keer niet. In de wieg lukt niet... Haar wakker wegleggen is een drama want dan raakt ze helemaal overstuur. Ze slaapt 's nachts wel in d'r wiegje, maar overdag op mijn arm of, als ik geluk heb, in de kinderwagen.

Hoe zit dat bij jullie? Wat doe ik verkeerd?

Tips zijn welkom, maar ik ben geen type die haar kindje kan laten huilen...
 
Hi!

Je geeft in je verhaal eigenlijk al behoorlijk wat antwoorden op je eigen vraag. Een paar tips:

- Rust, reinheid en regelmaat - Je baby is 9 weken. Probeer regelmaat in voeding te brengen. Begin bij de avond voeding. Zorg dat je rond 19 -20 uur voedt en leg daarna je kleine in haar eigen bed (wakker of slapend). Maak haar rond 22-23 uur wakker voor een laatste voeding. Kan zijn dat ze de ene keer meer drinkt dan de andere keer. Leg haar in haar eigen bed (wakker of slapend).

- Wieg nooit (!!!!) een kind in slaap en maak er geen gewoonte van dat ze op je arm in slaap valt!! Dit is echt regel 1 om een goede slaper te krijgen. Je baby wordt tot 1 jaar gemiddeld elke 2 uur wakker s nachts Ze moet dan zelf in slaap kunnen vallen, zonder je wakker te maken.

- Creëer een slapen-gaan ritueel. Bv. Samen liedje zingen, op bed leggen en mobieltje met liedje aanzetten. Geef een kus en zeg weltrusten. Als je dit consequent doet, weet ze dat ze moet gaan slapen.

- Dat huilen hoort er wel een beetje bij in het begin als je een goede slaper wilt hebben. Bij eerste huiltje, kun je kijken of er niets aan de hand is en nog een keer het slaapritueel uitvoeren. Bij 2de huiltje eerst 10 minuten wachten, daarna kijken en nogmaals ritueel uitvoeren. Etc.

- Haal je baby bij huilen niet uit bed en zeker niet uit haar kamer. Dan 'beloon' je het huilen.

Hoop dat dit helpt! Ik heb me netjes aan deze regeltjes gehouden en heb een engel van een doorslaper  (nu 2 jaar oud) die naar bed gaan niet vervelend vindt.

Anna
 
Terug
Bovenaan