Goedemorgen,
Hier ook een moeilijke slaper. Zo'n 10 maanden lang heb ik (ik doe de nachten alleen, wegens omstandigheden van mijn man) maximaal 2 à 3 uur slaap per nacht gehad, en dan ook nog verspreid over de nacht, dus niet aan één stuk. En dan ook werken en overdag niet een dutje kunnen doen.
Wij hebben een slaapcoach ingezet en sindsdien gaat het stukken beter. Nog altijd zijn er nachten (en dagen) dat onze kleine vent kort slaapt/veel wakker wordt, maar over het algemeen slaapt hij de nachten nu door tot een uur of 5/half 6, dan aan de borst en dan nog even verder slapen.
Op een gegeven moment wil ik deze (extra) borstvoeding in de vroege ochtend ook afschaffen, maar voor nu ben ik al heel blij met hoe het gaat en laat ik het even zo. Tot ik zelf voldoende tot rust ben gekomen en voel dat ik het aankan on deze laatste horde te nemen. Daarnaast kan het ook zo zijn dat wij gewoon de "pech" hebben dat ons zoontje een vroege vogel is en dan is dat gewoon zo.
De slaapcoaching hield in principe gecontroleerd huilen in. Maar het gaat veel meer om je eigen stabiliteit, kracht en vooral vertrouwen rondom het slapen naar je baby toe. En de coaching die wij hebben ontvangen daarbij heeft mij ontzettend gesteund en heeft gezorgd dat wij nu zijn waar we zijn!
Deze slaapcoach heet Aisha Scheuer, van Bewust Kindercoaching. Mocht je de precieze website en contactgegevens willen dan hoor ik het graag.
Hopelijk kun je hier wat mee. Succes!!
Groet, Eline.