<p>Hallo moeders,</p><p>Onze zoon van bijna 6 maanden slaapt nog steeds alleen maar op mij overdag en ‘s nachts bij ons in bed. Zodra wij hem in bed leggen is het huilen (krijsen). Al sinds hij een paar weken oud is oefenen we met hem door hem moe maar wakker in bed te leggen, houden we de wakkertijden in de gaten, hebben we een slaapritueel, etc. Maar toch beklijft het niet en brult hij net zo lang tot we hem bij ons nemen. Nu is hij bijna 6 maanden en begin ik me zorgen te maken. Ik heb me laten vertellen dat ze vanaf 6 maanden kunnen leren dat hun gehuil effect heeft dus ben ik bang dat het helemaal moeilijk wordt om hem weg te leggen. Ik heb al heel wat boeken gelezen (Baby in een droomritme, Slaap!, De tevreden baby o.a.) maar hoe ik de tips ook toepas, niets helpt. Nu ben ik wat huiverig voor slaapcoaching. Het kost een hoop geld en heb voor m’n gevoel alles uit de boeken toegepast dus gaat dit ons wel helpen? Zijn er moeders met een zelfde soort verhaal die wel baat hebben gehad bij slaapcoaching? Op dit moment gaat hij één dag naar het kdv en komt hij oververmoeid terug. Ze kunnen hem daar niet in hun armen laten slapen natuurlijk. Ik lees altijd veel vragen op fora van hoe je zorgt dat je kindje doorslaapt, maar mijn grootste wens is dat hij slaapt, en in zijn eigen bed, zonder strijd. Ik durf de strijd eigenlijk ook niet meer goed aan te gaan. De laatste weken raak ik zo gefrustreerd dat ik hem soms maar laat huilen om zelf even af te koelen. Ook laten huilen leidt niet tot slaap. Meer kindjes die met 6 maanden nog niet zelfstandig in bed sliepen? En hoe kwam dit uiteindelijk goed? </p>