Slaapdingetje

<p>Door verbouwing slapen wij (al sinds geboorte) nog steeds met de kleine van nu ruim 2 op 1 kamer. Hij is zijn ledikant, ondertussen, en wij gewoon in ons bed. Dat ging altijd redelijk goed.</p><p>Maar nu heeft onze kleine bedacht dat als wij naar bed gaan, hij uit zijn ledikant klimt en bij ons in bed wil slapen. Het liefst er tussenin. Met een bed van 1.20 is dit natuurlijk niet een erg groot succes ;) </p><p>Ik heb het idee dat hij dit in zijn slaap doet, maar weet ik niet 100% zeker. Wel weet ik dat we vorige week elke avond hem terug hebben gestopt in bed, met als gevolg dat hij echt wakker word en niet meer kan/wil slapen. En vervolgens zijn we allemaal 3á4 uur wakker, midden in de nacht. Dit is voor niemand goed en na het zo'n 7 nachten geprobeerd te hebben, is dit volgens mij niet de oplossing.</p><p>Het lastige is natuurlijk dat hij in onze kamer slaapt en dit verwacht ik ook nog wel zo'n 6 maanden. </p><p>Heeft iemand tips om er toch voor te zorgen dat hij lekker in zijn eigen bed blijft? Wij zijn nu wel op zo'n punt dat we zeggen, nou dan maar gewoon met zijn allen in 1 bed en het komt wel als hij straks zijn eigen kamer heeft.. Maar heel ideaal is het natuurlijk niet. </p>
 
Bedoel je met een ledikant een gewoon peuterbed/eenpersoonsbed, of echt een babyledikant? In het laatste geval zou je misschien kunnen kijken of hij niet de vrijheid van een normaal bed wil, dan zou je kunnen proberen de lattenbodem met het matras erop op de grond te leggen. 
Kun je niet een camera lenen van iemand, zodat je kunt zien wanneer het gebeurt. Schijnbaar gebeurt slaapwandelen ca. 2 uur na het in slaap vallen en dan zou je kunnen proberen hem net voor dat moment even wakker te maken, slokje drinken en weer slapen. Misschien dat dat wel werkt en hij gelijk weer gaat slapen 
Misschien toch een beloningskaart als je dan merkt dat hij wel gewoon wakker is. Dat je hem voor het slapengaan uitlegt dat hij een sticker mag plakken als hij in zijn eigen bedje slaapt.
Succes!
 
Beetje ‘out of the box’ maar als hij in een ledikant slaapt, zou je kunnen kijken wat er gebeurt als je een laken over de. overkant spant. Dan wordt hij fysiek een beetje tegen gehouden.
 
Terug
Bovenaan