<p>Hi mama’s,<br /><br />Volgens mij heb ik hier al wel eens eerder een topic over geopend, maar ik doe het toch nog maar eens; slapen is een drama overdag!!! <br />Ze is nooit een kei geweest is overdag slapen, tot zeker 4 maand alleen maar bij mij op de arm en vaak 20/30 max 45 minuten. Het 3e slaapje was er dan ook al vrij snel vanaf, omdat ze die echt niet meer wilde doen. Uiteindelijk sliep ze toen wel wat beter, c.a. 1 uur (soms 1.5) per keer dus dat was netjes. Uiteindelijk hadden we met c.a. 8 maanden hetzelfde probleem met het 2e slaapje, die wilde ze pas héél laat op de dag doen en als ik dat toeliet sliep ze vervolgens ‘s avonds pas rond een uur of 10/11. Hebben toen geëxperimenteerd met overgaan naar 1 slaapje. Leek in eerste instantie goed te gaan, ze pakte vaak netjes 2-2.5 uur (vaak wel halverwege de ochtend al, ‘s ochtends is ze vrij snel moe terwijl ze ‘s middags echt wel zo’n 5 uur wakker moet zijn). We dachten de oplossing dus te hebben gevonden, echter werden die slaapjes steeds weer korter. Inmiddels zijn het vaak weer slaapjes van 30/45 minuten en gaat ze er op zulke dagen dus ook nog een 2e keer weer in. Ik vind het alleen erg lastig dat er geen enkel ritme is. De ene dag is het 1 lang slaapje, de andere dag 2 korte. Ook haar bedtijd ‘s avonds hangt daar vanaf, ze gaat er dus eigenlijk nooit op dezelfde tijd in. Men zegt dat ritme en regelmaat belangrijk is voor baby’s (ik vind dat zelf tevens ook erg fijn) maar mijn dochter lijkt daar dus geen baat bij te hebben. Daarnaast kan ik dus eigenlijk heel moeilijk dingen plannen omdat haar slaapjes elke dag weer anders zijn, of als ik het er op gok slaapt ze misschien 10 minuutjes in de auto (+ een half uurtje thuis) en verder niet meer en is ze ook wel echt moe en aan het mopperen.. Daarnaast heb ik een beetje vrees dat, als dit nu al zo is, ze straks met 1.5 jaar ofzo overdag al helemaal niet meer wil slapen. Prima natuurlijk als ze dat volhoudt, maar ik merk dat ze echt wel moe is na een aantal uur.. <br /><br /></p><p>Iemand hier ervaring mee? Weer een fase, slaapregressie? Komt het nog goed of heb ik gewoon echt een kindje wat weinig slaap nodig heeft (al is ze dus wel echt moe..)? En tips? <br /><br /></p><p>Liefs! </p>