Slaapdrama

Goedemorgen iedereen,

Hier een van vele moeder met een lastig slapend kindje..

Probleem is als volgt: tijdens een periode van ziekte heeft mijn zoon bij mij (alleen snachts en alleen als hij wakker werd) in bed geslapen. Inmiddels allang al beter maar het slapen in het grote bed is toch wel bevallen. Het is uitgegroeid van elke nacht tot ook het middagslaapje. Als ik hem in zijn eigen bed leg kijkt hij me aan van: " wat doe jij nou? Dit is raar. ". Als ik vervolgens wegga en de deur dicht trek gaat hij huilen.

Nu vind ik het niet erg dat hij bij mij slaapt maar wel dat hij bij het naar bed gaan een uur tegen je aan moet rollen, draaien, klieren, lachen, vinger in je neus, dat soort praktijken. Tegen de tijd dat hij slaapt is het rond negenen en dat is toch wel erg laat voor een 2 jarige. Hij wordt ook vroeg wakker, rond de 6 uur 's ochtends. Mijn man en ik slapen al weken niet meer naast elkaar en onze nachtrust is niet best. Probleem dus.

Nu wil ik best weer proberen hem in zijn eigen bed te laten slapen (en ja dan gaat hij maar huilen en spugen) maar hoe pak je dat nu het beste aan met de minste drama? We hebben ook een groot bed waar hij eventueel zelf uit kan komen of gewoon zijn ledikant... of is dat teveel ineens? Helppp!
 
<p style="text-align: left;">Hebben wij ook last van...  idd z'n periode dat hij snachts wakker werd en bij ons kwam verder slapen... maar het werd steeds eerder.. op n moment zo klaar mee omdat ik zelf niet meer genoeg sliep. Snachts toch maar terug gaan leggen. En er bij gaan zitten en rustig krijgen.. tis heeeeel moeilijk... ik weet het.. en elke keer als hij weer een paar hele nachten in z'n eigen bed heeft geslapen.. wil die ineens niet meer in z'n eigen bed slapen is het drama en word hij z'n beetje elk uur wakker... dus ja toch maar weer toegeven.. tot dat ik het weer zo beu ben en dan weer sterk zijn... nu weer wachten op de volgende gebroken nachten..  hij is inmiddels 3, en hem weer in z'n eigen bed krijgen word steeds makkelijker...</p>
 
Terug
Bovenaan