Slaapdrama's

Ik zag dat andere moeders hier ook al een topic over hadden geopend (meerdere), maar ook ik wil graag even mijn verhaal kwijt.

Sander, nu net 7 maanden, is erg aan het nachtbraken. Hij heeft duidelijk last van verlatingsangst. Hij werd vaak wel minstens 2 of 3x wakker 's nachts, maar nu maakt hij er helemaal een potje van. Hij huilt veel, wil niet meer slapen ondanks dat hij moe is, ik moet bij hem blijven, enz, enz. Ook is hij om 6 uur 's morgens wakker voor de dag. Na 7 maanden zijn we gesloopt.

Hij is vorige week erg ziek geweest en mocht toen bij ons slapen. Maar ookal ligt hij nu weer bij ons, dan nog wordt hij veel wakker. Ook wil hij nog steeds elke vier uur een fles. We zijn wel bezig met bijvoeden, zodat hij hopelijk ook 's nachts minder honger heeft, maar hij heeft een koemelkallergie en bijna alles wat we tot nu toe probeerden was hij allergisch voor. Om moedeloos van te worden.

Vanaf morgen komt er een nanny, drie dagen in de week, van 6 tot 10 uur 's morgens. Zo kunnen wij een paar uurtjes slapen. De een tot Lotte wakker wordt, de ander tot 10 uur. We konden geen andere oplossing bedenken en we gaan er nu echt aan onderdoor.

Sander is een heerlijk ventje en over tien jaar lachen we hier waarschijnlijk om, maar ik vind het wel enorm tegenvallen. Als ik dit had geweten had ik waarschijnlijk meer tijd tussen de eerste en tweede gelaten. Mijn man beweert zelfs dat hij dan misschien helemaal niet aan een tweede had begonnen. Echt, we houden van Sander, hij is zo vrolijk en lief, maar dat slapen...

Groetjes, Marisa

Jeetje, ik kan me voorstellen, dat jullie op zijn. Wat goed dat jullie hulp ingeschakeld hebben! Ik hoop dat jullie zo een beetje kun uitrusten(bijslapen)
Ik wilde ook graag een 2e, maar dat wil niet helemaal maar nu ik dit lees denk ik dat ik het wel prettig vind dat er een paar jaar tussen zit.

Heel veel sterkte

Gr Linda

Helaas kan ik er over meepraten. Het is op dit moment gewoon NIET leuk.
Vrijdag moet ik naar t CB met Gijs en ik ga hulp vragen. Als we genoeg geld zouden hebben zou ik ook een nanny hebben ingeschakeld, lijkt me zalig.
Afgelopen nacht heeft hij van 12 tot 6 geslapen, vond ik wel goed, maar het is altijd zo dat hij wel 1 keer wakker wordt. En tegenwoordig komt Feline elke nacht bij ons, dit moeten we ook doorbreken, het is geen doen, ze slaapt onrustig, schopt en slaat, klimt over me heen. Ik slaap op een ministukje, dus mijn hele lijf doet pijn.
Sorry voor mijn geklaag, maar ik heb gewoon 't kookpunt bereikt....
Ik hoop dat je nanny lekker voor de kindjes gaat zorgen en jullie heerlijk doorslapen!
groetjes Mariska

Kan er ook helaas over meepraten. Een van Veerle haar broertjes (tweeling) heeft tot 11 maanden gespookt 's nachts. Ik wilde voor hun eerste verjaardag de rust terug hebben in huis en dat is gelukt. Een maand geleden heb ik besloten dat Pepijn 's nachts niet meer de fles zou krijgen (overdag een zeer slechte eter en 's nachts een goede drinker). De eerste nachten waren verschrikkelijk, steeds terug voor de speen, MAAAR de aanhouder wint. Wij hebben het ochtendslaapje voor hem eraf gehaald, 's avonds rond 19:00 uur naar bed en hij wordt nu meestal rond 06:00 uur wakker, doen we nog 1 keertje het speentje terug en daarna wordt hij rond 07:00/07:30 uur wakker. HEERLIJK!! Nu moet ik zelf na 12 maanden weer leren doorslapen, hi hi. Weet hoe verschrikkelijk de nachten kunnen zijn, ik had het idee dat ik nergens meer goed functioneerde....

Sterkte!!

Gr. Floor

Kan er eigenlijk niet over meepraten...Vind het wel heel vervelend voor jullie en hopelijk kun je een beetje bijslapen met de nanny in huis. Erik wordt nog wel steeds wakker snachts maar dan krijgt hij wat drinken en slaapt hij binnen een kwartier weer (tenminste, ik slaap binnen een kwartier weer, wat hij doet weet ik eigenlijk niet ;-)) verder ligt ie in bed van 7 tot minstens 7 dus als ik wil krijgt ik genoeg slaap.

In elk geval welterusten voor morgen! wie mag er als eerste uitslapen??

Groetjes

Terug
Bovenaan