Slaapgebrek

<p>Hallo allemaal, </p><p>Onze dochter Chrisje is vanaf geboorte een slechte slaper geweest. Inmiddels is het me na veel tegenslag gelukt overdag een ritme te krijgen. Ze is nu 6mnd. oud.</p><p>Nog steeds wordt ze snachts minimaal 2x wakker. Maar wat het echte probleem nu is, is dat ze soms wel 2.5uur wakker is in de nacht. Helemaal knettergek worden we ervan. We hebben een vast ritme vast ritueel eigen bedje... ingebakerd nu niet meer. In bed leggen gaat goed. Ze is dan wakker en valt zelf in slaap met wat geluidjes. Tussen 02.00u en 03.00u wordt ze wakker soms is ze te sussen en slaapt verder. Huilt ze na een uur nog dan geef ik nog een flesje. Maar ook dan is niet gezegd dat ze gaat slapen. Soms werkt t soms niet. Tussen 05.00u en 06.00u is ze ook altijd wakker. Om 7.15u haal ik haar hoe goed of hoe slecht de nacht ook was toch uit bed. Overdag slaapt ze goed. Van 9.30u tot 10.45 en van 13.30u tot 15.00u</p><p>Heeft er iemand tips buiten de standaardtips om? </p><p>Elze </p>
 
Hallo Elze, 
Al gedacht aan een ostheopaat? Die zouden kunnen helpen bij slaapproblemen of de oorzaak kunnen vinden.
Niet iedereen staat open voor een ostheopaat maar ik heb veel positieve geluiden gehoord. 
In elk geval heel veel succes. 
 
Is het nu pas weer zo erg in de nacht? Of was het altijd al zo?
Rond 6 maanden is een bekende slaapregressie periode, waardoor ze 2 tot 6 weken slechter slapen door de grote ontwikkelingen die ze doormaken.
Dat is een fase en gaat over, maar vervelend is het zeker!
Onze zoon is nu net 1 en zit sinds een week in de 12 maanden slaapregressie. 
Ook vaak ‘s nachts wakker. Na wat eten gaat hij toch weer even slapen. 


Wellicht sneller een flesje geven ipv eerst een uur te laten huilen? 
Dan is hij misdchien nog rustiger en meer in slaapmodus?
 
Sterkte!!
 
Hoi,
Zou zeggen dat ze overdag te weinig slaap krijgt en daardoor haar nachten ook zo zijn. Dit merk ik bij ons heel erg.
Als ze oververmoeid is dan slaapt ze snachts ook slecht.

Nu kun je slaapjes natuurlijk niet afdwingen maar wil ze niet nog 3 slaapjes doen overdag?
Dat ze nog een late powernap doet voor het eten?
Ook zou ik inderdaad sneller een flesje geven als ze daarop in slaap valt. Oh wat hebben wij toch vaak snachts met een fles gezeten omdat ze klaar en klaar wakker was. Die van ons was snachts nooit een goede slaper maar overdag wel.
Ze is nu ruim 15 maanden en slaapt 6 van de 7 keer de hele nacht door. Geeft misschien wat hoop...

Heb je haar sochtends al eens laten liggen en laten slapen tot de tijd dat ze zelf wil? Als ze dan haar slaapjes overdag ook goed doet dan gaat ze wel uitgerust de nacht in.
Succes!
 
Terug
Bovenaan