Slaapgedrag baby 8 maanden

<p>Hallo allemaal,</p><p>Wie kan mij wat wijzer maken?</p><p>Mijn dochter van (bijna) 8 maanden slaapt de laatste weken (maanden) heel slecht. Ze word in de nacht een aantal keer wakker, ZONDER te huilen en blijft dan soms 1,5 uur wakker. Wij halen haar nooit uit bed maar gaan dan diverse keren naar haar toe om haar speentje te geven, toe te dekken etc.. Op alle overige forums ed. lees ik veel over huilende baby’s maar dat is bij ons dus niet het geval.</p><p>Wat kunnen wij doen zodat ons meisje weer lekker doorslaapt? </p>

Misschien een open deur, maar niet naar haar toe gaan? Niet oordelend bedoeld hoor maar waarom ga je naar haar toe? Zolang ze niet huilt dan is ze okay.. Of geeft ze het idee dat ze ongelukkig is of honger heeft? Mijn invulling is dat je je ziet dat ze wakker is op de camera? Door naar haar te gaan geef je haar misschien juist prikkels waardoor ze moeilijker in slaap kan komen? Onze dochter, toevallig ook 8 maanden, lag vanmorgen ook 30 min wakker maar viel daarna toch weer terug in slaap..
Die camera's zijn leuk maar kunnen soms ook onnodig voor onrust zorgen.. Als je geen camera had wist je niet dat ze wakker was.
Verder zou je nog kunnen naar dr ritme overdag: bijvoorbeeld teveel slaap overdag waardoor in de nacht wakker.. Onze dochter slaapt overdag max 3 uur bijvoorbeeld maar ieder kindje is anders natuurlijk..
Succes, hopelijk hebben jullie snel weer een lekker slapend meisje!

Bedankt voor je reactie! 
Onze slaapkamers zijn naast elkaar met beide deuren open.. we hebben de babyfoon aan zonder geluid omdat we haar zelf al horen. Het is meer dat ze of loopt te brabbelen of andere geluiden maakt waardoor we dus wakker worden. Omdat ze niet huilt hebben we ook even geprobeerd om niet naar haar toe te gaan maar toen was ze rustig 1,5 uur wakker.. Dus nu blijven we maar naar haar toe gaan uit gewoonte denk ik? 
Ze doet overdag twee dutjes. Een korte in de ochtend en een langere in de middag.. 

Ja precies zoals onze dochter inderdaad die 2 slaapjes. Lastig he, waar je goed aan doet want je wil natuurlijk dat ze gewoon doorslaapt. Ik denk dat ik dan echt zou proberen om er even niet naar toe te gaan zolang ze echt alleen maar gezellig ligt te babbelen en geluidjes maakt. In de hoop dat ze zo weer lekker in slaapt valt.
Succes daar met jullie meisje!

Bij ons is het ook lang zo geweest en soms nog wel van die nachten. Wel met gejengel en gehuil erbij. 
Maar inderdaad, babyfoon uit. Ze ligt naast jullie met de deuren open en je hoort haar toch? Wij gaan enkel heen als ze gaat huilen. Soms negeren we zelfs een beetje gejengel, of we roepen alleen maar dat we er zijn en dat ze weer lekker verder mag slapen. Soms werkt dat. Maar door er te vaak heen te lopen geven we veel te veel prikkels. Het is voor jezelf ook rustiger om het gewoon te accepteren en te blijven liggen zolang ze jullie niet roept. Als ze rustig ligt, ook al brabbelt ze, dan is er dus niks aan de hand. Babies kunnen ook wel eens even tijd nodig hebben om terug in slaap te vallen, net als volwassenen. 
Onze dochter heeft trouwens tot 18 maanden nog wel eens een klein flesje gedronken, wel als ze echt ging huilen. Maar soms worden ze toch echt nog van de honger wakker. Of hebben ze even dat laagje warme melk nodig om verder te kunnen slapen. 

Terug
Bovenaan