Slaapgedrag dreumes

<p>Hoi Allemaal,</p><p>Wij hebben een dreumes van bijna 19 maanden en die gooit ineens haar slaapjes om. Is sinds kort over op 1 slaapje, maar maakt nu van haar middagslaapje een rommeltje. Ze ligt vaak om half 1 ongeveer op bed, maar slaapt dan pas vaak tegen 1 uur en word om half 2 al weer wakker. Voorheen sliep ze met 1 slaapje makkelijk 2 uren aan 1 stuk.</p><p>Iemand nog tips wat ik zou kunnen doen om haar te helpen?</p><p>Liefs xx</p>
 
Miss geen behoefte aan slapen meer ?
Iets meer actief doen ik merk aan me zoontje dat die echt daar behoefte aan had dus elke ochtend naar speeltuin en dan daarna eten bed slaapt nu weer 2 uur
Hij is bijna 1 maar hij loopt en en is heel erg boven zijn leeftijd als ik een dag niets doe dus gewoon thuis spelen dan slaapt die maar half uur in middag en Hlf uur ochtend
 
Mijn dochters gingen beiden met 14.5 maand over naar 1 slaapje.

De jongste is nu 17 maanden oud. Ze slaapt van 12.30-14.30 ongeveer. Om 14.30 maak ik haar altijd wakker, dan slaapt ze alsnog pas om 20.00 in de avond. Laat ik haar langer liggen in de middag, slaapt ze pas om 21.00..

Soms slaapt ze maar een uur of 45 minuten, soms moet ik haar na 2 uur echt wakker maken. Ik vind het allemaal prima. Ook als ze kort slaapt, red ze het de middag prima. In de nacht slaapt ze van 20.00-6.30/7.00.

Elke ochtend gaan we ook minimaal een uur op pad en in de middag eigenlijk ook altijd. Naar de eendjes, speeltuin of de winkel of een eind fietsen of wandelen met haar poppenwagen. Ik maak ze altijd even goed moe ;)
 
Dat heeft er denk ik mee te maken dat ze even moet wennen aan het nieuwe ritme. Mijn zoontje had dat ook toen hij overstapte op 1 slaapje. Zijn middagslaapje werd toen ook ineens ruk. Dat heeft echt even tijd nodig. Is erg vermoeiend, maar daar moet je even door heen met je kindje! Hier heeft dat echt even geduurd voordat hij zijn middagslaapje goed pakte en toen sliep hij ineens zomaar 2,5/3 uur.
 
Dank jullie wel voor de reacties. Ze is nog maar sinds 2 weken over op 1 slaapje omdat ze al die tijd er echt nog behoefte aan had. Maar sinds een 2 maandjes minder makkelijk inslapen dus was het de ene dag wel en de andere dag niet. Was maar net of ze moe was. Sinds ze over is op 1 slaapje maakt ze er steeds meer een rommeltje van. Ik maak haar ook lekker moe, ga altijd s morgens minimaal 1a1.5 uur na buiten en s middags na haar slaapje ook nog heerlijk!! Het zij wandelen, speeltuin, eendjes voeren enz.
Merk ook wel dat ze momenteel heel erg aan mij hangt ipv papa. Zodra ik dan weg ga met bijvoorbeeld op bed leggen, even boodschapje doen etc, is het gelijk volop huilen. Dus misschien ook een stukje verlatingsangst erbij??
 
Dank jullie wel voor de reacties. Ze is nog maar sinds 2 weken over op 1 slaapje omdat ze al die tijd er echt nog behoefte aan had. Maar sinds een 2 maandjes minder makkelijk inslapen dus was het de ene dag wel en de andere dag niet. Was maar net of ze moe was. Sinds ze over is op 1 slaapje maakt ze er steeds meer een rommeltje van. Ik maak haar ook lekker moe, ga altijd s morgens minimaal 1a1.5 uur na buiten en s middags na haar slaapje ook nog heerlijk!! Het zij wandelen, speeltuin, eendjes voeren enz.
Merk ook wel dat ze momenteel heel erg aan mij hangt ipv papa. Zodra ik dan weg ga met bijvoorbeeld op bed leggen, even boodschapje doen etc, is het gelijk volop huilen. Dus misschien ook een stukje verlatingsangst erbij??
 
Terug
Bovenaan