Slaaphouding newborn

Op de rug. Wel regelmatig het hoofdje draaien om een voorkeurshouding / afgeplat hoofdje te voorkomen.
Op de zij werd vroeger altijd gedaan geloof ik, maar wordt nu niet meer geadviseerd. Dan draaien ze eerder op de buik en ze kunnen zelf nog niet terugdraaien.
 
Officiële adviezen zeggen plat op de rug. Mijn baby heeft misschien de eerste 3 weken zo geslapen... Toen op de zij, ik deed hem elke keer op de andere zij ivm plat hoofd/voorkeurshouding. Ook deed ik een opgerold handdoekje tegen zijn buik zodat hij niet naar de buik kon doorrollen.
Maar ik vond hem altijd weer op de rug, dat vond hij niet fijn en werd dan wakker.
Na 3 of 4 maanden sliep hij op de buik. Hij kon al snel zijn hoofd goed optillen en hij slaapt het fijnst en het langst op zijn buik.
 
Als de baby niet teveel beweegt zou ik het afwisselend op de zij leggen. Wij hebben een neefje die echt een voorkeurshouding had en daardoor een misvormde schedel eraan over gehouden heeft. Ik heb de eerste 2 a 3 weken de kinderen op de linker en rechterzij gelegd totdat ze wat beweeglijker werden. Toen gewoon op de rug gelegd.
 
Terug
Bovenaan