slaaphouding

ik ben nu ruim 33 weken en slaap nog steeds op me buik en soms word ik ook wel met een zere buik wakker maar ik doe het automatosch in me slaap dus kan er weinig aan doen kan het kwaad ?
gr romy
 
Hoi Hoi,

Het beste is om toch op je zij in slaap te vallen. Je kan je buik stutten door er een kussen onder en naast te leggen zodat je niet jezelf op je buik kan draaien.
Ik was ook een echte buikslaper en   ik slaap nu ook al heel wat weken op mijn zij.

groetjes aafje
 
Hoi,

Ik zou inderdaad proberen jezelf te 'stutten' met een voedingskussen ofzo. Je kindje krijgt zo laat in de zwangerschap steeds minder vruchtwater om zich heen in verhouding, hierdoor komt hij/zij echt wel een beetje klem te zitten als jij op je buik ligt...

Succes ermee, Michele
 
Hoi,

Ik slaap ook altijd op m'n buik, maar de afgelopen 39 weken maar niet meer. Ik slaap nu m'n buik groter is op m'n zij, met het dekbed tussen m'n benen en onder m'n hoofd. die ligt dan 'strak' getroken helemaal voor m'n buik langs, zodat ik niet instaat ben om om te rollen. En om het niet te koud te krijgen, doe ik dan maar een fleecedekentje over m'n 'blote' helft van het lichaam.   Het lijkt mij inderdaad ook niet verstandig om op je buik te blijven slapen, omdat er in verhouding minder vruchtwater is en je baby heeft minder ruimte in de buik waardoor hij/zij niet kan 'wegkruipen' naar een plekje waar hij/zij geen last heeft van de 'ingedrukte' buik.

groetjes kirsten
39w5d
 
Hoi Meiden,

Ik ben ook een echte buikslaper en ik weet nu al dat ik het deze zwangerschap ook ga missen. Bij mijn eerste zwangerschap kon ik niet lekker slapen tot iemand me wees op het voedingskussen. Deze banaan gebruik je om je baby op te leggen als je bv geeft, maar hij is ook prima te gebruiken als "stutter"!!, Ik heb hem nu ook al tevoorschijn gehaald en weet zeker dat ik er weer heerlijk mee ga slapen. Hij is oa te koop bij de prenatal voor 45 euro, een flink bedrag maar voor mij een heerlijke manier om toch aan mijn nachtrust te komen zonder al te veel in de weer te zijn met kussen en dekbed!

Groetjes Odette( 15+5 weken zwanger van de 2e)

 
Ik heb bij mijn verloskundige ook nagevraagd over hoe te slapen en het maakt niet uit.

Als het echt niet meer fijn is en het kan kwaad dan draai je (ook in je slaap)

vanzelf van je buik af. Dat is wat mijn veroskundige mij vertelde.

 
Goed om te horen dat het geen kwaad kan. Ik ben een alles-slaper maar tegen de tijd dat ik zwanger ben zal ik ook zo'n voedingskussen willen. Het is een geweldig ding om mee te slapen en  ook erg bruikbaar na de bevalling bij borstvoeding of om je kindje lekker in te leggen; Ik ken het al van mijn werk (in een verpleeghuis) als positionerings-kussen: echt een aanrader.
Groetjes!
 
Terug
Bovenaan