slaaphouding

A

Anoniem

Guest
Halloo meiden,

Even ter info:
Net weer naar de vk geweest en ik heb even nagevraagd over wat nou de juiste slaaphouding is. Je hoort vaak dat je niet op je rug en bij voorkeur op je linkerzij moet liggen. Volgens mij vk klopt dat dus niet. Je moet vooral liggen hoe je jezelf het prettigst voelt. Links of rechts maakt niet uit. Bij sommige vrouwen (dus niet allemaal) wordt een of andere ader naar de baarmoeder afgekneld als ze op hun rug liggen. Je kunt hier onwel van worden. Dat merk je vanzelf en dan moet je dus op je zij gaan liggen.

Verder moet/mag ik maar halve dagen gaan werken. Dit ivm veel rugpijn en slapeloze nachten. Heb het ook echt nodig, maar voor mijn werk is het niet zo handig. Ach ja, ze redden zich ook wel zonder mij.

Nog maar 11,5 week voor de uitgerekende datum!!!!!!! Gaat opeens zo snel.

Groetjes Empe

Nou, gelukkig maar want ik krijg elke avond flink protest vanbinnen als ik op mijn linkerzijde in slaap wil vallen!

Groetjes Rian 30w2d

Die kleine van mij komt flink in opstand als ik op mijn re-zij ligt.

Dan voel ik in mijn li-zij een hoop gedraai en geschop en voel dan ook echt ledematen voorbij schuiven. Gisteren trapte hij/zij zo hard in mijn zij dat ik dacht dat er een voet dwars door de placenta uit mijn buik zou komen.

Maar ja.....om nou de hele nacht op mijn li-zij te blijven liggen omdat kleintje het niet lekker vind op mama's re-zij.......uhm nee, sorry kleintje.
Op mijn rug lig ik ook niet lekker.

Kruimel

Hoi,

Nou ik lig op m'n rug gewoon niet lekker. Krijg dan meer last van maagzuur (bah) en ik krijg het benauwd. Vooral dat benauwde gevoel vind ik heel vervelend. Net of ik nog maar op halve kracht kan ademhalen.

Groetjes Rinske

Hoi Empe,

Dat heb ik ook van mijn vk gehoord. Alleen de ader die afgeklemd kan worden (het hoeft dus niet) is een slagader die de bloedafvoer van je benen regelt. En idd, als die klem zit, voel je je vanzelf onwel & duizelig. Anders kun je prima op je  rug liggen...

Voorkeur voor de linkerzij komt doordat je kindje zo op de makkelijkste manier (voor jouw lichaam) maximale bloed en voeding krijgt...

Gr.
KC

Terug
Bovenaan