Slaapje niet gelukt, moet weg voor afspraak?

<p>Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen;</p><p>soms wil mijn baby 6mnd niet gelijk slapen overdag. Ben soms een half uur verder voordat hij slaapt.</p><p>uiteraard plan ik afspraken zo gunstig mogelijk in zijn ritme, maar laatst bijvoorbeeld vertikte hij het om zijn middagslaapje te doen, en had hij niet geslapen voordat we naar zijn afspraak voor babyfysio moesten. </p><p>Het liefst zeg ik dan de afspraak af omdat ik bang ben dat hij niet te genieten is.... wat is wijsheid?</p>

Baby’s hebben nu eenmaal hun eigen planning. Afzeggen omdat hij misschien niet te genieten is. Never. Baby’s huilen nu eenmaal wel eens. En ik heb schijt aan wat andere mensen daar van denken

Ja ik snap wel wat je bedoeld. Het is ook vervelend als dat gebeurd, maar vaak viel het me achteraf wel mee. En een babyfyshio heeft het allemaal al meegemaakt, daarom ging ik wel naar de afspraken. Ik zorgde dan dat ik wat melk had gekolft en nam ik dat mee als ze onrustig werd dan gaf ik dat. 

Ik ging dan weleens expres eerder weg lopend of rijdend want in de auto en de kinderwagen sliep hij altijd! 
Ook plande ik dat soort afspraken wat later in want het gaat dan nooit zoals je wilt ??

Miss hangt het ook wel een beetje van de afspraak af, theedrinken met een vriendin of naar een betaalde afspraak van een fysio is wel een verschil vind ik. 

Ik heb een meisje dat altijd heel makkelijk slaapt, maar toch begrijp ik wel wat je bedoelt. Heel soms heb ik weleens een afspraak die op de tijd van een slaapje valt bijv bij het CB (zitten bijna altijd vol bij ons, dus lastig afspraken plannen). Ik voel me dan altijd heel schuldig als mijn meisje moe is en door de afspraak nog niet naar bed kan. Als ze dan moppert/huilt vind ik dat heel rot voor haar en raak ik gestresst.
Maar ik denk idd dat het bij een afspraak bij een fysio niet te voorkomen is en waarschijnlijk zijn ze daar wel wat gewend. Als je met een vriendin afspreekt zou ik gewoon zeggen dat je komt na het slaapje en dus later bent.

Ik zit op babyzwemmen met de kleine van bijna 6 maanden en de ene keer slaapt hij wel van te voren nog even en de andere x heeft hij daar geen zin in dan is die inderdaad sneller geprikkeld maar ik ga gewoon met hem babyzwemmen en dan zie ik wel hoe het gaat de meeste tijd gaat het gewoon goed.

Terug
Bovenaan