Slaapje

<p>Ik heb een vraagje? Mijn dochtertje wordt over weekje 1 jaar. Nu heeft ze al een paar dagen dat ze de ochtend prima slaapt. Maar de middag slaapt ze eigenlijk niet.. wordt het dan tijd om het ochtend slaapje te laten vervallen. Is het niet te vroeg? </p>

Hai, mijn oudste dochtertje (15 maanden) had dit ook toen ze bijna 1 jaar werd. Ze kon niet in slaap vallen in de middag terwijl ze  wel moe was. Ik heb haar toen een dagje niet tussen de middag naar bed gedaan met het resultaat dat ze aan het eind van de dag echt gesloopt was. Ik heb dit ook met mijn huisarts besproken en die zei dat als ze in bed ligt ook uitrust. Dus heb haar gewoon in bed laten liggen ook al sliep ze niet. Als ik merk dat ze moe is leg ik haar in bed en soms valt ze wel een slaap maar 9 van de 10 x ligt ze gewoon rustig in haar bedje. 
Ik zou zeggen kijk even wat voor jou dochtertje werkt. Succes!

Hai, mijn oudste dochtertje (15 maanden) had dit ook toen ze bijna 1 jaar werd. Ze kon niet in slaap vallen in de middag terwijl ze  wel moe was. Ik heb haar toen een dagje niet tussen de middag naar bed gedaan met het resultaat dat ze aan het eind van de dag echt gesloopt was. Ik heb dit ook met mijn huisarts besproken en die zei dat als ze in bed ligt ook uitrust. Dus heb haar gewoon in bed laten liggen ook al sliep ze niet. Als ik merk dat ze moe is leg ik haar in bed en soms valt ze wel een slaap maar 9 van de 10 x ligt ze gewoon rustig in haar bedje. 
Ik zou zeggen kijk even wat voor jou dochtertje werkt. Succes!

Hoi, Bedankt voor je antwoord! En inderdaad als ze bedje ligt komt ze wel even tot rust. Dan doe ik het maar zo! Misschien is het ook een fase.. en soms weet je het niet?. 

Mijn zoontje had dit ook en hij zit nu sinds twee weken op 1 slaapje per dag (11maanden) en dat gaat prima! Verder gewoon zorgen voor voldoende rustmomenten tussendoor (boekje lezen, wandelen ect.). 
Hij slaapt nu tussen 13:00 en 15:00. Voorheen sliep hij van 10:30 tot 12:00 en van 15:00 tot 15:45. Succes! 

Heey! Ahh ja dan is het voor jou zoontje de oplossing ?. Ik heb net mijn vriend overlegd en heb de komende week vrij. Dan ga ik eens wat uitproberen. Misschien ook eens kijken om toch 1 keer te laten slapen. Als ze dan meer slaapt in verhouding. 

Hi,
Onze dochter is inmiddels 15 maanden en slaapt al vanaf 10/11 maanden 1 keer per dag. Gaat veel beter, daarvoor kreeg ik haar slecht in slaap 2 keer per dag. Maar ze heeft nooit heel veel geslapen. Nu gaat het heel goed. Het zijn idd allemaal fases denk ik altijd maar. Ik zou idd even uit gaan proberen wat werkt voor je kindje.. Succes! Groetjes!

Ahh oke merk echt dat het per kindje verschillend is. Fijn om te horen ☺️. Ja vandaag ga ik het een slaapje eens proberen. 

Terug
Bovenaan