Slaapjes 17wk

Hoi hoi,

Sinds een paar weken slaapt mijn zoontje met een vast ritme in de ochtend.
07:00 wakker en eten
08:30 slapen
09:30 wakker
11:00 slapen
13:00 wakker

De middag blijft alleen een beetje zoeken. Ik merk dat ik het zelf dan ook vaak te laat zie dat hij moe is omdat je vaker in de middag de deur uit bent.
Gister sliep hij van 14:30-16:30 in de kinderwagen. Rond 18:30 ga ik met hem naar boven voor zn fles en dan rond 19u slapen.
Punt is alleen dat hij dan echt hulp nodig heeft, maar overdag vrij gemakkelijk in slaap valt in zn bedje.
Iemand een heel fijn ritme wat ie wilt delen?
Misschien dat het de 4 maanden slaapregressie is hoor. Voorheen sliep hij prima rond 19u

Hoor het graag!

Bij ons was het toen 8/half 9 slapen voor 45 min, 11.30 uur slapen voor 1,5 uur en 15.30 slapen voor 45 min. Maar dit was vanaf 19/20 weken zo. Met 17 weken startte ze met de opvang, en thuis sliep ze 4 x 45 minuten. Op de opvang wilden ze dit respecteren, maar ze was door de vele afleiding zelf langer tevreden en schoot zo in het drie slaapjes ritme met 1 lang middagslaapje. Thuis ging dit heel makkelijk door.

oh en hier is het altijd zo geweest dat overdag makkelijk gaat en de avond langer duurt. Ze is nu 16 maanden en ligt nog steeds gemiddeld een uur te feesten in haar bed savonds. Geen huilen meer, maar kletsen en alle houdingen proberen. Overdag is ze met een paar minuutjes vertrokken. Ik heb vanalles geprobeerd en laat het nu maar zo. Ik heb het zelf ook dat ik wel een half uur tot een uur bezig ben met in slaap vallen. 

Mijn jongste zoon is nu 18 weken en hij heeft nu het volgende ritme:
Hij wordt ergens tussen 7 en 8.30 uur wakker en dan krijgt hij de eerste fles. Hij gaat dan vrij snel na de fles zijn bed weer in en slaapt dan zo'n 1.5 uur.
Rond 11.00/11.30 uur de fles. Hij gaat dan rond 12 uur naar bed en slaapt dan zo'n 2 a 2.5 uur. 
Rond 15.00/15.30 uur fles en dan gaat hij tussen 16.00 en 16.30 uur nog naar bed voor 3 kwartier tot een uurtje. 
Dan krijgt hij rond 18.30/18.45 uur de fles en daarna naar bed voor de nacht. 
Zijn flestijden zijn een beetje afhankelijk van hoe laat hij in de ochtend wakker wordt. We hanteren meestal zo'n 3.5 a 4 uur tussen de flessen zodat hij in de avond niet te laat uitkomt. Nu moet ik wel zeggen dat ik een kind heb die heel goed slaapt, daar heb ik echt mazzel mee. 

Dankjewel! Ik merk idd dat ik rond hetzelfde zit.
Soms denk ik wel eens; zou hij slapen direct na zn fles misschien vervelend vinden? Jij dat ook wel eens bedacht of uitgeprobeerd?
Gisteravond sliep meneer pas om 22u haha. Vervolgens wel de nacht door! Maar hij is nu ook 4mnd (slaapregressie..)
Blijven die 19u aanhouden hoor haha

Wij zijn er eigenlijk zo ingerold sinds hij op 4 flessen zit. Eerder hielden we echt stipt de wakkertijd aan en moesten we hem vaak na 3 uur wakker maken voor de fles. Toen had hij na de fles nog wat speeltijd. Nu we er langer tussen hebben, merkte ik dat hij zelf eerder wakker werd en het dan nog geen tijd voor de fles was(hij laat dan ook nog geen hongersignalen zien). Dus heeft hij eigenlijk zijn speeltijd en de fles omgedraaid zeg maar. 
Daarnaast laat hij het duidelijk merken als hij moe is. Hij kan namelijk heel goed zichzelf rustig vermaken in de box/speelkleed/wipstoel, totdat hij moe is. Dan begint hij ineens te mopperen en is niks meer goed. 
Wij merken nu de laatste week ook wel dat hij in het 4e sprongetje zit hoor. Meer moeite met in slaap komen, kortere slaapjes, etc. Maar inderdaad, 19.00 uur is het gewoon bedtijd haha. Hij valt dan idd ook niet altijd direct in slaap hoor, wss dus idd dat sprongetje/slaapregressie

Terug
Bovenaan