Slaapjes 8maanden

<p>Hoi!</p><p>Onze kleine man is nu 8 maandjes.  Ik probeer op dit moment een stap te maken van 3 naar 2 slaapjes overdag. Maar sochtends is het moeilijk om hem later naar bed te doen. Hij is rond 6uur wakker (vanaf 19.00uur gewoon doorslapend). En rond 8 uur is hij alweer zo mopperig en moe. Ik probeer hem dan nog te rekken tot half 9. Over de dag heen kan hij wel wat langer wakker zijn.</p><p>Is dit 'normaal' voor 8 maandjes? </p><p>Ik werk zelf op het kdv. Maar ik zie heel veel verschil met andere baby's van zijn leeftijd. In vergelijking slaapt hij nog een stuk meer op de dag. Moet ik me hier zorgen om maken? ?</p><p> </p><p> </p>

Ik denk dat dit wel normaal is. 2 slaapjes vind ik best wel weinig!
Mijn kleintje is bijna 8 maanden en slaapt overdag gemiddeld 4 tot 5 slaapjes van 30minuten, soms in de middag een uur. Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan de ander. Ik kijk nooit naar tijden of planningen, ik volg het ritme van mijn baby. Vind ik wel zo prettig en een vrolijke baby!

Hoi Pip,

Mijn zoontje is ook 8 maanden en zat ook te denken wanneer we over moeten gaan van 3 naar 2 slaapjes. Maar dat heb ik nu los gelaten. Ik kijk gewoon naar hem en als hij moe is gaat hij naar bed.
In de ochtend en smiddags slaapt hij altijd prima, vaak beide keren zo'n 1.5 uur. De 'powernap' aan het eind van de middag wil hij niet altijd doen. Hij heeft dan soms niet altijd zin om te slapen. Ik probeer het wel altijd, maar als hij niet wil haal ik hem er weer uit.
Gewoon naar je kindje kijken wat die nodig heeft, geeft veel meer rust en iid een vrolijkere baby ?

Terug
Bovenaan