Slaapjes hoeveel en hoelang 9 weken oud

<p>Hi dames ,</p><p>Hoevaak en hoelang laten jullie de kleine slapen ? De mijn is 8 weekjes en probeer smorgens 1.5 uur smiddags 2.5 uur en dan einde middag weer 1 uur en als wij eten weer 1 uur. </p><p> </p><p>Is dit voldoende.</p><p> </p>

Maak jij je kindje wakker dan? 
Mijne is al wat ouder maar ik heb nooit heel erg naar de slaaptijden gekeken meer naar de wakkertijd.  Laat die van mij 13 weken max 1.5uur wakker. En dan is t bed tijd. Soms slaapt ze een uur soms 2. Soms maar 3kwartier of half uur maar dan probeer ik haar nog even te laten slapen. 

Ik hou ook de wakkertijd aan. Mijn meisje is overdag geen lange slaapster dus na 45 minuten is ze alweer wakker. Dan max 1,5 uur wakker en dan weer naar bed. En dat de hele dag door. 

Nee dat niet hij komt van zelf maar probeer wel dat hij minimaal 1 uur pakt steeds . Soms slaapt die maar 30 min vind dat enorm weinig Hahaha.
Dus normaal gesproken slaapt een baby ongeveer 2 uur per slaapje als ik het zo lees. 

Onze dochter is best een slaapkont. Na 45 minuten ongeveer wordt elke baby wakker want dat is dan 1 cyclus.
Wij laten haar dan altijd even liggen en 9 van de 10 x valt ze weer in slaap voor haar 2de cyclus.
Als we haar na 1 x uit bed halen dan begint ze meteen weer in haar gezicht te wrijven etc. Met andere woorden, nog totaal niet uitgeslapen haha.

Ik kijk ook naar de wakker tijd. Als ze 1,5/2 uur wakker is dan is het echt wel weer bedtijd. Ze is nu bijna 21 weken en heeft nog veel slaap nodig.

Kan me voorstellen dat bij de 9 weken ook nog veel slaap nodig is.

Nee dat niet hij komt van zelf maar probeer wel dat hij minimaal 1 uur pakt steeds . Soms slaapt die maar 30 min vind dat enorm weinig Hahaha.
Dus normaal gesproken slaapt een baby ongeveer 2 uur per slaapje als ik het zo lees. 

Denk dat het echt heel erg afhangt van je kindje.. mijn zoontje van 12 weken heeft nog 5 voedingen. Daarvan zijn er ‘s avonds 2 en dan slaapt hij direct (na de 4e voeding is zijn nacht begonnen). Bij de 3 voedingen overdag is hij echt max 2 uurtjes wakker (soms korter) en slaapt hij dus ook 2 tot 3 uur per slaapje. Ik kijk zelf ook naar de wakkertijd en naar vermoeidheidssignalen. Zodra hij gaat gapen, oogjes wrijven en jammeren, gaat hij naar bed. Ik maak hem in ieder geval niet wakker overdag en houd hem ook nooit wakker als hij al aangeeft moe te zijn. 

Terug
Bovenaan