slaapjes op vakantie

A

Anoniem

Guest
hoi
was benieuwd hoe jullie het doen met de middagslaapjes op vakantie,anouk slaap thuis gewoon nog van half 1 tot half 3 ongeveer,houden jullie je daar op vakantie ook strikt aan?weet niet hoe ze er op reageert als het ritme anders word.maar op vakantie ben je vaak niet erg op de klok.iemand ervaring???

gr petra

Vorige maand zijn wij met onze zoon naar Turkije geweest. We hebben het wel geprobeerd maar af en toe erg lastig omdat ze natuurlijk ook zoveel indrukken daar hebben.

Daan heeft thuis ook geen vast ritme, dus zal op vakantie ook wel niet zijn.
Hij gaat gewoon naar bed als hij moe is, de ene dag 1 slaapje de andere dag 2 slaapjes (of even slapen in de buggy).

gr Saskia

Hoi Petra,

Wij zijn in juni op vakantie geweest en we hebben wel geprobeerd om Sven zijn slaapjes te laten doen overdag. Doen we dat niet, dan hebben we 's nachts problemen want dan is hij uit zijn ritme en wordt dan 's nachts vaak weer wakker.
Hij heeft toen zelfs beter geslapen dan thuis! De tijden werden wel een beetje anders waardoor hij zijn middagslaapje wat later deed en dus 's avonds ook wat later naar bed ging.
En dat was wel fijn voor ons want dan konden we 's avonds nog ergens gaan eten.
Kijk gewoon hoe je kindje reageert op de omgeving.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hallo!!

Wij zijn ook op vakantie naar turkije geweest, en nadat hij een uurtje gezwommen had en een beetje gespeeld viel tie praktisch in mijn armen in slaap...dan ging ik naar boven en legde hem in zijn bedje of hij sliep gewoon aan het zwembad onder de parasol met een handdoekje over hem heen...Maar het ging daar hartstikke makkelijk, zolang je gewoon een beetje kijkt wanneer ze moe worden laten slapen en klaar..
's nachts sliept ie daar ook veel beter.

Prettige vakantie!!!

Hoi Petra,

Bas slaapt eigenlijk nog maar één keer op een dag, maar dan wel lang. Op vakantie heb ik hem geregeld in zijn eigen bedje laten slapen. Dan ging mijn man met onze dochter fietsen en dan bleef ik lekker bij Bas.
Maar soms gingen we wat ondernemen. Dan probeerde we het zo uit te mikken dat we in de auto zaten als Bas moe was. Dan sliep hij wel in de auto.

Kinderen zijn flexibeler als zij soms denken. Op vakantie schuiven de tijden een beetje, maar eenmaal thuis zaten we zo weer in het ritme.

Fijne vakantie alvast,
Karin

Terug
Bovenaan