Slaapjes overdag

<p>Hoi allemaal, </p><p>Mijn ukkie is nu 4 weken oud. De eerste week sliep ze heerlijk in haar bedje overdag. Helaas heeft dat niet aangehouden, want sindsdien gaat het slapen overdag zeer moeizaam. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd. Wakker wegleggen in haar bedje is nooit een succes, maar als ik haar slapend weg leg wordt ze eigenlijk ook altijd wakker, met als gevolg een overstuur kind dat weer moeilijk rustig te krijgen is. Ze wilt bijna alleen slapen in de draagzak of bij mij op de buik. Onze meid wilt ook niet in de wandelwagen of maxi cosi. </p><p>Heeft iemand tips ? Wordt dit vanzelf beter? Of kunnen we wat anders doen ? </p>

Hoort erbij! Ons zoontje wilde ook altijd het liefste bij ons slapen, inmiddels is hij drie maanden oud en slaapt overdag bijna altijd in zijn eigen bedje en s nachts in zijn wieg bij ons op de kamer.

Hoort er idd bij. Dan heeft ze echt behoefte aan jou/mama. Ik heb mijn hele verlof bij elk slaapje overdag mijn zoontje bovenop mij gehad. Hij wildr gewoon niet in bed slapen, behalve de nachten. Ik heb er maar gewoon aan toegegeven (draagzak wilde hij niet). Nu is hij 18 maanden en verlang ik er stiekem nog weleens naar terug. Geef haar die geborgenheid als ze die nodig heeft. 

Hoi! Hier was het precies hetzelfde, onze dochter wou overdag alleen maar bij mij slapen, Snachts wel in haar wiegje. Ik dacht dat het nooit goed zou komen haha, maar op een gegeven moment sliep ze overdag in de kinderwagen en sinds 3 weken, toen ze bijna 4 maand was, slaapt ze overdag ook boven! En het gaat supergoed! Komt dus echt vanzelf! Je kindje heeft gewoon de eerste tijd heel veel behoefte om bij je te zijn!

Bij vier weken hadden wij helemaal geen ritme. Ik volgde hem gewoon,.. wanneer hij honger had, wilde slapen etc. Dat slapen kom bij mij zijn, of in de box, of in bed etc. Ik had niet de behoefte om daar echt structuur in aan te brengen. Als je kleintje je nodig heeft, gewoon lekker dicht bij je houden!

Wij hadden het zelfde. Ria Blom methode toegepast. Er loopt hier nog een peuter van bijna 3 jaar rond dn het was niet t3 doen om uren achter elkaar met baby oo de arm of draagdoek te lopen. 
Methode heeft ons erg geholpen. Goed kijken naar de signalen van vermoeidheid is heel belangrijk.
Na 3 dagen slaapt baby alle slaapjes in haar eigen bed. Is ze goed uitgerust km te drinken en lijkt een tevreden baby

Terug
Bovenaan