Slaapjes overdag

<p>Hoi allemaal,</p><p>wij hebben een baby van 8 maanden. Door slaaptraining hebben we nu goede nachten. Overdag lukt het hem echt niet om langer dan 30min.in zijn eigen bed te slapen. Hij kan inmiddels zelf zonder hulp in slaap vallen. Kamer heel donker, white noise, hij heeft een knuffeltje enz. Hij eet en drinkt genoeg en temperatuur is ook goed. Laten huilen heeft geen zin (van alles geprobeerd). Nog andere tips of herkenbaar? Als we met de wagen wandelen of autorijden kan hij wel langer slapen maar we willen juist dat hij in bed lang slaapt! Als hij overdag niet minimaal 2uur slaapt is het snachts een drama. Iemand nog tips? Alvast bedankt!</p>

Hier is het af en aan hetzelfde behalve dat de nachten hoe dan ook wel prima zijn (hij slaapt wel beter als hij overdag ook goed heeft geslapen). Na een tip van een medeforummer in het September baby topic pas ik nu de 2-3-4 methode toe voor de slaapjes overdag.

Ik leg hem circa 2 uur na wakker worden in bed en circa 3 uur (dat red hij nèt, dus het is vaker 2 uur en drie kwartier) na wakker worden van het eerste slaapje weer in bed. 8 van de 10 keer slaapt hij dan goed en circa 1,5 uur per keer. Als dit niet het geval is ga ik nog voor een derde slaapje overdag aan het einde van de middag. Dat is dan standaard in de wandelwagen anders lukt het sowieso niet. 
Ik moet wel zeggen dat het slapen overdag beter is geworden sinds hij flink aan het tijgeren is. Hij wordt daar goed moe van. Maar af en toe zitten er nog altijd dagen tussen dat het slapen overdag maximaal 40 minuten duurt per keer...

Heb je een goed schema overdag? Mijn zoon is 8.5 maand en we doen vrijwel iedere dag hetzelfde op hetzelfde tijdstip. Ik merk dat dit voor hem heel goed werkt. Misschien ook voor jouw zoon?

We doen elke dag hetzelfde! Ongeveer 2,5uur tussen de slaapjes. 
wakker 7uur
9.30-10uur ochtenddutje (slaapt niet langer)
12.30-13uur volgens programma zou hij hier 2uur moeten slapen. Maar langer dan een half uur doet hij niet
15.30-16.30uur doen we nu vaak een uur lopen zodat hij tenminste iets van slaap heeft
19uur slapen

Terug
Bovenaan