Slaapjes overdag

Wij proberen onze meid (10 weken oud) haar slaapjes te laten doen in d’r bed en/of de box. Dit wil tot op heden niet lukken.

Ook is er over de dag nog geen ritme te vinden waarin ze zou moeten/willen slapen

Hebben jullie wat tips die ons de goede kant op kunnen helpen ?

Voeding krijgt ze 5x 150+5 waarvan 1x nachtvoeding is
 
Ik doe het volgens het ritme slapen - voeden - spelen. Mijn dochtertje van bijna 11 weken is 60-90 minuten wakker per keer en gaat bij de eerste vermoeidheidssignalen (gapen, ogen wrijven, huilerig worden) naar bed. Daar doe ik een vast ritueel van slaapzak aan, liedje zingen, neerleggen, speentje in en knuffeltje erbij en dan valt ze redelijk snel in slaap. Doordat ze altijd bij mij wilde slapen hebben we er een hartslagknuffel bij gelegd en sindsdien doet ze als we thuis zijn elk slaapje in haar bed.
 
Wat roze wolke zegt. En geduld hebben. Mijn dochter sliep pas bij 16 weken alle slaapjes overdag in haar bedje. Gewoon blijven proberen. Dat ritueeltje helpt wel. 
Het is erg normaal hoor dat zulke jonge kindjes nog geen klokritme hebben, korte slaapjes doen en niet graag bij je weg willen zijn. Dat gaat helemaal vanzelf beter straks. Je doet niks verkeerd.
 
Die van ons sliep erg slecht in een bedje en kreeg ook nog verborgen reflux (zuur ruiken uit de mond, vooral veel huilen als hij plat werd gelegd), wij zijn helemaal overgestapt op draagdoeken. Daar heeft die van ons in geslapen overdag, op ons lijf. Het is behoorlijk intensief, maar voor ons was het een complete opluchting ten opzichte van het moeilijke slapen en vele huilen. 
Het heeft niet geleid tot slechter in het eigen bedje slapen snachts of überhaupt uiteindelijk de dutjes in het eigen bedje doen. Maar dat ging pas na 8,5 maand toen de refluxproblemen waren verdwenen.
Dat een kindje nog geen ritme heeft is in het begin trouwens heel normaal en natuurlijk, wat het niet minder lastig of vermoeiend maakt voor jou als ouder natuurlijk. 
Sterkte, ik hoop dat je samen gauw een weg vind die voor jullie passend is.
 
 
Mijn kleine Smurf is ook 10 weken. Ik merk als ik op 5 voedingen ga zitten er totáál geen ritme en slaap in te krijgen is. Voeden is bij ons een ritueel, voeden boeren, even rechtop liggen op m'n bovenbenen, verschonen, andere borst weer boeren en zitten daarna moe? Dan naar bed. Niet moe? Spelen in de box en daarna naar bed.
Óók slaapt ze beter als er geluiden zijn bv wasmachine. De box is voor spelen zie ik dat ze moe wordt probeer ik haar weg te leggen in bed en echt rust te geven. Ik wou geen speen maar helaas heeft ze er wel baad bij dus krijgt ze
hem als ze hem nodig heeft.
Als we niet thuis zijn slaapt ze ook in de box of reiswieg.
 
Hoi hoi!

Mijn naams is Josanne Verhoof, werkzaam als pedagoog en slaapconsulent bij Villa Bimbi. Ik denk heel erg graag met je mee!
Je mag mij gerust een berichtje sturen via info@villabimbi.nl of via Whatsapp op 073 8449030 dan help ik je graag verder. 
Je kunt dan tevens een kort gratis slaapplan ontvangen.

Lieve groetjes,

Josanne
Villa Bimbi
 
Terug
Bovenaan