<p>Wij hebben een baby van 11 weken die tot nu toe alleen maar in onze armen of draagzak sliep, nu ik bijna weer gaan werken probeer ik hem te leren slapen in bed. In bed of in de kinderwagen doet hij slaapjes van 25-30 minuten. Vandaag heeft hij op dit tijdstip (16.00 uur) 3x 30 minuten geslapen sinds 8 uur vanochtend en is wel erg moe (huilen). Ik weet dat de opa’s en oma’s niet met de draagzak gaan lopen en met onze peuter erbij ook de tijd niet hebben om hem in hun armen te laten slapen. Ik zit eigenlijk een beetje met mijn handen in mijn haar hoe ik de korte dutjes kan oplossen. Ik probeer al gelijk speentje te geven, sussen of aaien maar helaas het blijven korte dutjes. Gek genoeg kon hij de eerste keren dat ik het oefenende wel soms 45 minuten en zelfs een keer 1,5 uur slapen maar de dutjes worden alleen maar korter. Eerder op bed leggen heeft geen nut dan valt hij gewoon niet in slaap. In de draagzak sliep hij gister wel bijvoorbeeld 3 uur nadat hij in de ochtend 2 x 30 minuten had geslapen.</p><p>Wat ik lastig vind op internet is dat je overal wat anders vind qua hoeveel uur slaap ze overdag nodig hebben. We hebben nog totaal geen ritme omdat elke nacht anders verloopt, maar hij slaapt over het algemeen met 2 x nachtvoeding zo’n 11 uur ‘s nachts. Vannacht had hij opeens ook steeds een speen nodig na zijn eerste slaapcyclus dus dit lijkt niet helemaal de goede kant op de gaan?</p><p>Voor iemand herkenbaar en goede tips?</p>