Slaapjes overdag

Hoi allemaal!<br />Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden oud. Hij slaapt van 19:00-07:00, waarbij hij meestal 1x s nachts wakker wordt van een volle plasluier. Soms moet ik hem wakker maken om 08:00 uur, dus dat gaat goed in de nacht.Overdag slaapt hij niet zoveel meer, waardoor hij in de ochtend vaak wat pieperig is. In de ochtend probeer ik hem 1x te laten slapen rond 10:30 uur en slaapt hij ong een klein uurtje.<br />Rond 13:00 uur leg ik hem weer op bed voor 2 uur en meestal rond 16:30 nog 3 kwartier.<br />Hij krijgt 4 flessen van 210ml, soms tussendoor een kleine fles van ong 100-150ml.<br />Heeft iemand tips waardoor hij overdag wat meer slaapt kan pakken, of is dit normaal omdat hij s nachts zoveel slaapt?<br />

Ik vind dat hij ontzettend goed slaapt! 'S nachts 12 uren, 's ochtends 1 uur, smiddags 2 uren en savonds nog 3 kwartier is ongeveer perfecte slaapschema waar veel ouders jaloers op zijn volgens mij. ? Dat schema kreeg ik iig mee van cb om iets meer ritme te krijgen bij mijn dochtertje (heb haar 1,5 maand later nog steeds niet in vast ritme, ze is al 6 maanden). Dus dat jou mannetje al zo een strak ritme heeft en van 7 tot 7 slaapt en 3 dutjes doet overdag vind ik heeeeel netjes!

Mijn oudste deed ook zoiets. 3 x slapen overdag. 45 min, 1,5 uur en 45 min. En dan 11 uur in de nacht. 
Dus ik lees niks vreemds. Heb je het idee dat hij moe is maar niet kan slapen?

Haha hier ook jaloers, dat heeft mijne nooit gedaan (8 maanden). 

2,5 uur wakker is misschien wel lang 's ochtends. Mijn oudste kon vaak maar 1,5-2 uur wakker zijn en legde ik bij teveel piepen lekker op bed. Maar je zit nu wel in lekker schema dus als het gaat zou ik er niet teveel aan gaan sjorren?

Bedankt allemaal!

Dan maak ik me maar geen zorgen meer haha..:p

Soms merk ik dat hij even niet weet wat hij met zich zelf aan moet. Heeft dan geen honger, wilt niet ‘spelen’ of knuffelen

Terug
Bovenaan