Slaapjes tussen de voedingen door

<p>Mijn kindje is nu 10 weken oud. Hij valr vaak na de fles redelijk makkelijk in slaap, maar wordt vaak na een uur/1,5 uur weer wakker. Hij is dan huilerig, wil zijn speentje graag, en is onrustig. Ik probeer hem dan weer in slaap te krijgen, maar vaak wordt het huilej dan nog veel erger. Huilen gaat over in krijsen, en hij wil dan helemaal niets meer.. ik heb niet het idee dat hij genoeg hweft aan die korte slaapjes, maar hem in slaap krijgen lukt ook niet, wat resulteert in een kindje dat oververmoeid is met een mega huilbui. We hebben echt vanalles geprobeerd, in bed( dat wil hij helemaal niet) , box, kinderwagen, met ruisj, stofzuiger, wipstoel, inbakeren, donker maken... ga zo maar door.. </p><p>Hoe is het bij jullie kindjes? En misschien nog tips? </p>

Mijn zoontje is 11 weken 
En is door de krampen in de beginnende weken erg oververmoeid geraakt.
Wij zijn toen begonnen  met rust en regelmaat en naar lang strijden is het eindelijk gelukt.
Zijn slaapjes doet die lekker in bedje. En soms slaapt die een uurtje  daar soms 2 a 3 uur.
Als hij  naar een uurtje wakker word ga ik hem proberen  een paar keer  te troosten.   Mocht dat echt niet helpen neem ik hem mee naar beneden en laat  ik hem toch zn volgende  fles bij mij slapen. 
De box is alleen om in de spelen.
Ik merk als wij een dagje weg zijn geweest  dat hij daar erg  overprikkelt van is en dan moeilijk ook ik zn eigen  bedje gaat.
Ook dan doe ik het zelfde  hem in bed leggen en evt troosten en mocht  die dan nog niet willen dan  bij me nemen. 
Ik weet niet of je iets aan dit antwoord  hebt. En of je al rust  en regelmaat doet. Of hem bij je laat slapen. Maar zo niet misschien  helpt dit dan ?
En de ene baby heeft meer slaap als het ander  nodig

Nicolle B: ja wij doen zeker aan rust en regelmaat. Verschonen, flesje , even spelen en dan slapen. Ik let goed op de slaapsignalen en bij de eerste tekenen ia het slaaptijd. Wij hebben een kinderfysio, ie gaf aan om hem elk slaapje in bed te laten doen, maar dat hebben wij een week geprobeerd en ik heb nog nooit zo vaak een trap op gemoeten. Hij lijkt zich daar alleen te voelen want zo gauw je de kamer uitgaat zette hij het op een krijsen. S'avonds gaat zijn bedje wel goed! We hadden dus zoiets van laat hem nu zijn slaapjea dan nog maar even beneden doen, ovee een paar weekjes kan hij ook naar boven als hij wat groter is. 
Bij mij slapen doe ik minimaal 1 slaapje op een dag, werkt prima, maar ook dan wordr hij weleens een hele tijd voor de voeding wakker, en is dan heel onrustig. We hebben gisterenavond 3 uur met een niet huilende maar krijsende baby gezeten. Hij had 20 min geslapen na de fles, werd wakker en was huilerig. Daarom besloten om bij mij te leggn , maar hij kon de slaap maar niet vatten. Jammeren ging over in huilen, huilen ging over in krijsen.. we moesten nog een uur tot se volgende fles, en ik dacht laten we maar proberen hem.even in bad te doen, want hij was zo overstuur, misschiej ontspant hij dan een beetje. Zelfs in badje was hij alleen maar aan het huilen! Een halfuur eerder de fles gegeven en toen viel hij tijdens de fles in slaap.. 

Oja@ nicolleB: we geven nu vsm cinababy tegen krampjes, en als het heel.erg is een zetpil, dat mag in overleg met de kindeearts en fysiotherapie. 

Bij mij was het ook een strijd  met  mn zoontje hem naar bed te krijgen maar naar uiteindelijk  een paar weekjes te strijden hebben we nu een blije baby die veel lacht  en veeeel minder huilt 
Hij was oververmoeid door de krampjes  en deed  ook alleen maar  krijsen en huilen.  Misschien raakt die door de korte slaapjes oververmoeid? Vandaar zn huil gedrag ??
Ik zweer echt  bij zn bedje. Sinds  dien echt een andere baby.
Wij hebben nu het omneo  voeding voor de krampen  dit werkt echt super?

Wow, 18 uur krijsen, dat is wel heftig!! 
We gaan vanaf morgen proberen hem in ieder geval eeeder naar bed te brengen, hij gaat nu paa na de laatste avondfles namelijk. Die staat nu om 10 uur maae die wil ik proberen door te trekken naar 11 uur. Dan zou hij tegen 8 in bed liggen kn plaats van tegen 11. S'avonds accepteert hij wel senk ik. En dan vanaf volgende week ofzo proberen om ook het middag slaapje in bed te doen. Ik wil dat ook inderdaad graag, maar na meerdere dagen 4 uur met een huilemd kind te zitten omdat hij in zn bed moet liggen, dat was ik echt zat... wij hebben poezen, en als de kleine man in de box slaapt moet ik dus de poezen naar buiten doen als ik iets wil doen boven omdar ik de poezen niet onbewaakt bij hem wil laten.. 
Hopelijk accepteert hij het vroeger naar bed gaan en kunnen we zo langzaam opbouwen. Vanavond was t weer raak. Fles om 6 uur gehad, om kwart voor 9 viel hij in slaap.. constant heeft hij lopen jengelen.. ik heb vanalles gedaan om hem in slaap te krijgen, maar niets hielp! 
Ik heb ook wleens gehoord van rijstebloem toevoegen voor een voller gevoel, misschien slaapt hij dan beter..maar hij is nog te jong, en ik weet ook niet of het mag met johannesbroodpitmeel in de fles, en hoevaak je het mag geven.. 

Hi Leonie,
Onze zoon was ook altijd de avonden wakker. In bed leggen lukte niet, wilde hij absoluut niet alleen liggen. Terwijl hij s’ochtends en s’middags wel in zijn bed sliep. 
Voor de avonden heb ik me er aan overgegeven en hem gewoon bij mij/ons gehouden. Ik zorgde dat ik voor de laatste fles zelf klaar was om te gaan slapen. Na de laatste fles (22.30/23.00 uur) konden we hem weg leggen en sliep hij gelijk. 
Op een gegeven moment viel hij s’avonds toch bij ons in slaap (zonder echt moeite ervoor te doen). Toen ben ik de laatste fles steeds een beetje gaan vervroegen. 
Inmiddels is ons zoon 3 maanden (en een week) en hij sliep vandaag om 20.45 in zijn bedje.
Dan nog een tip (als ik het zo mag noemen).. onze zoon is een buikslaper. Dit wordt afgeraden dat weet ik, maar onze zoon was/is heel sterk in zijn nek en kan zelf zijn hoofd draaien. Na een paar keer proberen in de box durfde ik het ook voor de nacht en overdag in zijn bed aan. Onze zoon sliep toen al snel door. Misschien is jouw zoon ook een buikslaper? 

Terug
Bovenaan