slaapjes veranderen

Hallo allemaal,

Ik ben de mama van tygo, 6 maanden.
Nu is mijn vraag hoe oud waren jullie kindjes toen ze terug gingen van 2 naar 1 slaapje overdag?! Die van ons sliep normaal 's morgens 1.5 a 2 uur en 'smiddags ook en nu heb ik vandaag alleen 's middags geprobeerd en dat ging goed, 'n dikke 3 uur! nu vraag ik me af zou dit nu altijd kunnen of is hij daar nog te jong voor?!
Ik wacht op jullie reactie's!!

grtz Nadja mv Tygo
 
hai nadja,

Ik was best verbaast toen ik jouw berichtje las. Slaapt jouw zoontje normaal gesproken 2 keer op een dag en nu de laatste tijd maar 1 keer?
Mijn zoontje (nu 7,5 maand) sliep altijd 3 keer op een dag en gaat nu de laatste tijd naar 2 slaapjes op een dag.
Maar hiju slaapt 's nachts ook nog niet door (vaak vanaf 4 uur slecht slapen). dus hij zal het wel nodig hebben. maar grappig om te lezen dat echt ieder kindje zo zijn eigen ritme heeft!
groetjes!!
 
Hoi Nadja,

Wat een verschil kan er zitten tussen kindjes! Mijn dochter is nu bijna 8 maanden, en die slaapt zelfs meestal nog 3x op een dag.
Ik denk dat je zelf het beste kunt beoordelen of jouw zoontje genoeg heeft aan 1 slaapje per dag. Hij laat vanzelf merken wanneer hij meer slaap nodig heeft, lijkt me.

groetjes,
Mirjam

 
Mijn zoontje zat op 1 slaapje toen hij ongeveer 7,5 maand oud was. Met twee slaapjes sliep hij van 11.30 tot 14.30 en van 16.00 tot 17.00. Maar op een gegeven moment wilde hij niet meer gaan slapen om 19.30 en toen heb ik het laatste slaapje weggelaten. En tegenwoordig (hij is nu 1 jaar) slaapt hij van 12.00 tot 15.00.
Dus het is even aankijken denk ik...wat je zoontje aankan. Als je zelf niet het idee hebt dat hij heel erg moe is. Je kindje geeft het ook wel een beetje zelf aan.
Groetjes Renate
 
Hoi Nadja,

Onze zoon is nu 16 maand en af en toe slaapt hij nog 2 maal per dag. Vanaf 14 maand ging hij af en aan over op 1 x per dag slapen. Nu vanaf half december slaapt hij s'middags en af en toe valt hij om 12.00 uur in slaap,en slaapt dan tot ongeveer half 3.

Dus maak je niet druk hij blijft nog wel een tijdje zijn slaapjes houden.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan