Slaapjes

<p>Moeders.. ik heb een vraag.</p><p>Onze lieve zoon van 3,5 maand slaapt snachts zo goed.. 12 uur aan een stuk.</p><p>Overdag leg ik hem bij slaapsignalen weg, dit gaat sochtends bijvoorbeeld heel erg goed, maar na de 3de fles tussen 12.00 en 13.00 blijft hij huilen. Ik heb de 10 minuten regel al geprobeerd, ga elke 5-7-10 minuten erheen en verder laat ik hem huilen ( mijn moederhart doet dan wel pijn)</p><p>Zodra ik op de kamer kom is het goed, zodra ik wegloop begint de intense krijs weer.. zodra ik hem in de kinderwagen leg in zijn eigen kamer is het ook goed en slaapt hij binnen 5 minuten....</p><p>Ik vind het fijn dat hij slaapt, maar ik wil natuurlijk wel dat hij dit ook lekker in zijn eigen bedje doet... hebben jullie tips?</p>
 
Niet laten huilen, lekker in een draagzak nemen of bij je laten slapen. Er moeten ook genoeg uren op een dag contact met mama of papa zijn en het kan zijn dat hij daar nu wat in mist en om vraagt?
 
Als hij de overige slaapjes wel gewoon in bed doet, zou ik me er niet zo druk om maken. Dat is al super knap. Eén of twee slaapjes per dag in de wagen of op schoot of tijdens een wandeling is prima. Dat stopt vanzelf een keer hoor. Hij is nog klein!
 
Laten huilen doe ik sowieso zelden, ik word daar vreselijk onrustig van en vind het gewoon zielig. Zeker op die leeftijd liet ik ze echt niet zomaar huilen. Nu mn dochter 18 maanden is, doe ik het soms wel even (5 min max!) omdat ik weet dat het uitproberen is, maar met 3.5 maand doen ze dat echt nog niet. Als ze dan al in slaap vallen, is dat zo onrustig dat ze helemaal niet relaxed slapen is mijn ervaring...
 
Hoi hoi!

Mijn naams is Josanne Verhoof, werkzaam als pedagoog en slaapconsulent bij Villa Bimbi. Ik denk heel erg graag met je mee!
Je mag mij gerust een berichtje sturen via info@villabimbi.nl of via Whatsapp op 073 8449030 dan help ik je graag verder. 
Je kunt dan tevens een kort gratis slaapplan ontvangen.

Lieve groetjes,

Josanne
Villa Bimbi
 
Terug
Bovenaan