slaapjes

A

Anoniem

Guest
kan iemand van jullie mij vertellen hoe de slaapjes overdag zich ontwikkelen.
Ik bedoel: mijn dochter is nu bijna 15 weken en gaat naar bed als ze geeuwt/in haar oogjes wrijft. Dat is bijna na elke voeding toch wel een uurtje tot anderhalf uurtje en bij uitzondering langer... Soms blijft ze ook tussen twee voedingen gewoon wakker.
Ik weet wel dat ze minder gaan slapen, maar hoeveel is minder????

Hai,

Volgens mij is dat voor ieder kindje toch wel anders, mijn dochtertje (8 weken) heeft ook dagen dat alles veels te interessant is en dan slaapt ze bijna niet, op een dagje weg heeft ze het gepresteerd om een hele dag wakker te blijven, van 8 uur 's ochtends tot een uur of 10 's avonds met een half uurtje slaap tussendoor!! Dan haalt ze dit de week erna weer in door bijna continu te slapen en alleen voor drinken wakker of half wakker te worden.. Het is maar net wat je kindje nodig heeft denk ik. Ik probeer er wel ritme in te krijgen door haar 's ochtends na de voeding van 7 uur terug in haar bedje te leggen, dan na de voeding van half 11 mag ze in de box spelen of in het wipstoeltje rondkijken, na de voeding van 2 uur gaat ze dan weer boven in bed een dutje doen en om half 6 komt mijn man thuis dus moet er verschrikkelijk gekroeld en gespeeld worden, waardoor ze beneden blijft tot half 9 en dan gaat ze in bad, laatste fles en naar bed!
Zo heel verhaal.. maar zo probeer ik er op de normale dagen dat we nergens heen moeten er de ritme in te houden en ik merk al steeds meer dat ze nu die tijden ook slaapt, ongeacht we weg moeten of niet, dan slaapt ze gewoon in de maxicosie, tenzij het natuurlijk heel spannend is allemaal want er is altijd nog zoveel te ontdekken!! hihihi

succes en ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes karmen
mama van Liz 11-07-2007

Terug
Bovenaan