Slaapjes?!

Onze dochter is 6,5 maand...

ze slaapt nu van:
10.00-11.00
13.00-14.00
16.15.-17.00
19.30 laatste flesje en naar bedje...

Ik zou graag willen dat ze tussen de middag wat langer slaapt en dan het korte slaapje van 16.15 niet nodig heeft...
Maar ik heb geen idee hoe ik dit zou kunnen regelen. Ws gaat dat ook niet en regelt zij het wel als ze er aan toe is...
Maar iemand misschien toch een tip?!
 
De tijd tussen slaapje 1 en 2 is vrij kort, daarom heeft ze ook minder lang slaap nodig. Je zou misschien dat kunnen rekken.

Overigens doet onze zoon (inmiddels bijna 9,5 maand) dit al heel lang zo. En wil hij het laatste slaapje helemaal niet meer doen. Dus heeft hij van 17:30 uur tot 18:30uur echt zo jengel uurtje, maar naar bed wil hij ook niet.

Groetjes Rianne
 
Herkenbaar, mijn dochtertje ook 6,5 maand, heeft echt nog 4 korte dutjes per dag nodig. Als ik haar langer wakker houdt in de hoop dat ze daarna langer slaapt werkt het gewoon niet, ze is dan gewoon op. Dus ik vrees dat het gewoon nog past bij het ritme en dat het uiteindelijk wel wijzigd. Misschien valt het ook samen met het eet-ritme wat steeds meer gaat veranderen. We hebben nu wel een verduisterings rolgordijn opgehangen. Ik merk dat ze daardoor wel wat langer blijft slapen.
Misschien dat dit voor jullie ook werkt?
 
Tja... slapen kun je niet dwingen... maar kijk of je het tweede slaapje later kunt doen en of ze dan ook langer slaapt. Bij ons werkt dit niet. Als ik Sven langer ophou wordt ie zo moe dat ie alleen maar jengelt en huilt, maar langer slapen doet ie daarna niet.
Vaak als ze het ochtenddutje over gaan slaan, gaan ze 's middags langer slapen.
Ieder kind pakt zijn eigen dutjes... maar uitproberen kan altijd!
 
Dankjewel voor de reacties...

langer ophouden werkt hier ook niet, dan wordt ze idd jengelig en wil ze helemaal niet meer.
Dan laten we het gewoon even staan zo.... we merken dat ze meestal 2u of 2u15min. tussen de slaapjes wakker is en dan in de oogjes gaat wrijven... Een dikke maand geleden was dat nog maar 1,5u... dus zal wel vanzelf goedkomen :D

 
Terug
Bovenaan