slaapjes

Hoi,

Eten is voor ons dus geen probleem, maar met de slaapjes overdag zijn we wel echt aan het puzzelen.
Ze slaapt meestal tussen 9 en 10. Na een paar uur is ze daarna wel weer moe, maar wil echt niet slapen. Dus dan zitten we met een wakkere, miepende baby.. Als het aan haar ligt slaapt ze de hele dag niet meer, maar ze heeft het wel echt nodig. Gister lukte het ons pas om half vier om haar in slaap te krijgen (half vier er in, om kwart over 4 sliep ze eindelijk.. een half uurtje).

Tot een maand geleden waren slaapjes helemaal geen probleem, toen ging ze gewoon slapen als ze moe was. Voor mij is dit dus een nieuwe situatie. Sta nu op het punt haar in een ritme te 'dwingen'. Na de lunch naar bed en dat consequent volhouden. Hebben jullie daar ervaring mee? Is dat een goed idee?

Mijn ervaring is dat zo'n kleintje toch het eigen ritme en dus soms geen ritme pakt.... Blijf het aanbieden en maak er niet teveel poespas van.... ik snap dat het heel frustrerend is aangezien onze kleine man de eerste 6 maanden overdag amper tot niet wilde slapen.... Sinds een klein maandje lukt dat en ik volg hem. Oogjes wrijven/ gapen / jengelig.... Ik benoem het direct Ohhh levi is moe, mama brengt je naar bedje.... Zo klein maar toch werkt het hier nu. Zodra hij huilt dan troost ik hem en proberen we het nog even weer.... wil hij niet dan mee naar beneden, blijf hij jengelig enz. dan even later weer proberen maar ga er geen strijd van maken want dan voelt het als straf voor zo'n kleintje... Bed moet een rustplek en geen strijd plek zijn. En daarbij is de nachtslaap veel belangrijker.... Het komt echt wel weer.

Succes! X

oooooooo wat bekende... het leven is gewoon veel interesanter nu ze ouder zijn... vol je gevoel... en blijven proberen tot je vind wat bij jullie past...
hier als die niet aan de borst in slaap valt een te moe is om door te gaan.. doe ik hem in de draagdoek... even lopen (gewoon de afwas in de vaatwasser of zo) en meestal binnen 5 min is die weg... dan haal ik hem er vaak uit en geef nog even de bost en klaar.. maar ik heb het ook moeten ontdeken...
succes

Hier ook sinds kort lastiger met de slaapjes. Tot een paar weken geleden was het minimaal 2, maar vaak 3 slaapjes op een dag. Maar nu houdt hij het 's morgens al veel langer vol en daardoor is het soms de rest vd dag een beetje zoeken. Vaak ook dat we rond half 6, 6u merken dat hij heel moe wordt, maar dan is het eigenlijk niet meer de moeite hem nog te laten slapen voordat het bedtijd is. De ene keer doen we het toch en wordt het gewoon wat later, de andere keer niet en helpt afleiden. Maar dan gebeurd het ook wel eens dat hij tijdens zijn papfles in slaap valt en dus eigenlijk niet genoeg drinkt... Hier dus ook wel zoekende, maar het ritme verandert ook steeds!

Terug
Bovenaan