Slaapjkleding

Ik heb mijn kleine meid sinds een paar dagen uit de inbaker doek gehaald en in een winterslaapzak van 3.0 tog gelegd. Hieronder heeft ze alleen een romper met korte mouwen. Op haar bedje ligt nu alleen nog een lakentje.

Nu meet ik haar temperatuur savonds en die is 37.1. Alleen als ze snachts voor de voeding komt is deze gezakt naar 36.6. Ze heeft het dus koud.

Waar kan ik het best mee beginnen om het warmer te maken ? Ik wil ook niet dat ze het te warm krijgt ?!
 
Hoe warm is het op haar kamertje? Houd er rekening mee dat de lichaamstemperatuur ‘s nachts sowieso daalt. Ik zou er dus persoonlijk niet uit afleiden dat ze het koud heeft. 36.6 is geen gekke temperatuur. Mocht het heel fris zijn op haar kamertje, dan zou ik een katoenen pyjamaatje ofzo kopen. Op de website van puckababy staat een heel handig schema over bij welke temperatuur je welke kleding/dikte slaapzak kan aantrekken. Het is natuurlijk maar een richtlijn, maar kan je wel helpen. Ieder kindje is natuurlijk anders. Succes!
 
Op zich is 36,6 nog een normale temperatuur en als ze goed slaapt en dus niet wakker wordt omdat ze het koud heeft, denk ik niet dat ze het koud heeft... 
Maar anders zou ik een dunne katoenen pyjama bij haar aandoen. Kan je niet veel mis mee doen. Toch even een laagje extra, maar niet te dik. Of sokken en een broekje bijvoorbeeld, kan ook helpen! Het is even uitproberen.
 
In de slaapkamer van mijn dochter is het 13 graden ze ligt in een romper met feetje pyjama en een winterslaapzak zonder mouwen. Misschien heb je hier iets aan. 
 
Als ze gewoon lekker blijft slapen zou ik me geen zorgen maken. 
Maar hier een koukleumpje. Ik heb een 3 tog winterslaapzak. Die gebruik ik zonder mouwen, dan issie 2,5 tog. Daarin draagt ze een romper met lange mouwen, pyjama met voetjes. En dan slaapt ze nog onder een deken. Kamer is 16/17 graden
 
‘S nachts is de lichaamstemperatuur altijd iets lager dan overdag. Dat is normaal. Ons zoontje heeft een ‘normale’ lichaamstemperatuur van 36.7 ongeveer overdag. S’ nachts is dit dus nog lager.
Hij slaapt nu (is 1.5) met een romper, pyjama shirt een iets dikkere zomerslaapzak en dan nog onder een dekbed. Op zijn slaapkamer is het gemiddeld 16.5 graden. Vannacht was het er 17.6 en hij sliep ook lekker door met al die laagjes.
Moet zeggen dat hij het snachts altijd wel snel koud heeft. Maar ja heeft een lage lichaamstemperatuur en is in de zomer geboren toen het 40 graden was. Geen idee of dat mee speelt. Maar als snachts de lichaamstemperatuur wat lager is hoeft dus niet per se te betekenen dat je kindje het koud heeft.
 
Terug
Bovenaan