slaapkamer tips gevraagd... (??)

WHAHHAHA leuke topic naam of niet? Weet ik zeker dat iedereen dit leest en misschien helpt, hihi! Geen tips nodig voor onze slaapkamer, 3 kiddies is echt zat!

Maar goed, voor Nina zijn we een heel mooi meisjeskamertje aan het maken op zolder, we zijn het overal over eens gelukkig en het word schitterend! Alleen zitten we nog met het dakraam. Geen idee wat we ermee willen, wel zo verduisterend mogelijk. Maar is er iemnad met een mooie oplossing? Ik vind een standaard rolgordijn nét iets te simpel eigenlijk deze keer, hahahha! Of iemand een idee voor gordijnen voor een dakraam?

Verder willen we de nieuwe beeb zijn/haar kamertje voorzichtig alvast gaan transformeren naar een oud hollands interieur kamertje. Helemaal leuk vind ik dat spul! Aangezien dit   de laatste is wil de spullen gelijk maar een beetje in de "vervolg-stijl" gaan doen... Leuk textiel, lampje(s) aankleedspul, gordijnen... Alles... Misschien iemand leuke tips voor sites of winkels? O Ja, ik heb niets aan stofjes helaas, als ik naar een naaimachine kijk gaat ie al kapot van schrik. Dus het het moet wel kant en klaar zijn of simpel te vermaken, hihihi!

Bedankt alvast!  
Liefs, marieke   ( en Nina en Joep, hahah!)

Hoi,
Kan me voorstellen dat je een simpel rolgordijn niet zo leuk vindt.... maar je kunt ook een rolgordijn hangen (is het in ieder geval verduisterd) en daar omheen, overheen een superleuk ander gordijn.... een gordijn meer voor het mooie, zeg maar.
Succes!
Groetjes, Noor

Wij hadden bij de eerste kamer van Merijn in ons andere huis ook een dakraam. Daar zat ook een verduisterend rolgordijn in en ik vond het ook een beetje kaal, dus had ik mijn moeder gordijntjes laten maken die pasten bij het kamertje. Met twee gordijnstangen met leuke uiteinden (bij Xenos) aan de onder en bovenkant, het gordijntje als het ware gespannen en dan rimpelend op de stangen. We deden de gordijntjes eigenlijk nooit dicht, maar het kleedde het geheel wel enorm aan en het stond een stuk gezelliger. Op zich is het echt niet moeilijk om zelf te maken. Gewoon twee lappen stof. Boven een zoompje en onder een zoompje en rimpelen maar. Een kind kan de was doen!!

Veel succes met het zoeken naar een leuke oplossing. Misschien heb je iets aan mijn tip!

Groetjes Fonske

Ook die letters is eenvoudig te maken. Gewoon plakletters kopen in het wit en deze heb ik met de structuurverf die we gebruikt hebben voor de muren "gekwast" met een dikke stompe kwast! Gaf een erg leuk effect!!

Ik zie nu dat mijn moeder een soort tunneltje op het stof heeft gestikt, anders krijg je uiteraard dat franje gedeelte onder- en bovenaan niet!! En dan uiteraard nog een heel klein zoompje onder en bovenin!

Terug
Bovenaan