slaapkamerdeur open of dicht

Ik vroeg mij af of jullie de deuren van de slaapkamer van jezelf en die van je kindje(s) open of dicht hebben snachts.

Ik vind het fijn om te horen of alles nog goed gaat, dus ik slaap met de deuren open. Maar dat heeft ook als gevolg dat ik van ieder kuchje of mekkertje wakker wordt en dan z'n speen weer terug ga stoppen. Terwijl ik merk als Ruben even oplet, en hij laat Kian iets langer met rust, dat Kian dus vaak vanzelf ook wel weer gaat slapen.
Dus met de deuren dicht zal ik waarschijnlijk zelf ook rustiger slapen. Of ik moet mezelf afleren er meteen uit te springen als ik wat hoor.
mmm.

Hoe denken jullie hierover?

Liefs Nelleke

Hoi Nelleke,

wij slapen sinds kort om dezelfde reden met de deuren dicht. Omdat ik nachtblind ben staat onze deur open want dat voorkomt botsingen met de deur. Het slaapt echt rustiger..

Succes renske

De deur van mike's kamer is dicht en die van ons open, omdat ik 's nachts nog wel eens naar het toilet moet en dan toch nog een klein beetje licht heb, anders zo pikke donker en dan gebeuren er ongelukken!!!!

liefs jen mv mike

Leuke vraag!!

Wij hebben onze eigen deur dicht en die van Tygo staat op een kiertje (handdoek over de deur, zodat die niet gaat klapperen)
Zo hoor ik dus wel als hij bijvoorbeeld een enorme hoestbui krijgt of ineens begint te huilen, maar de slaapkreuntjes en kleine kuchjes hoor ik niet.

Groetjes happyM.

Onze deur staat op een kier (voor het idee), die van de kinderen is dicht.
Dit komt nog uit de tijd dat Gijs niet sliep snachts (langlang geleden). Ik hoorde 'm heus wel, ook met alle deuren dicht, maar het gevoel he.

Sophie slaapt altijd en als ze een beetje moppert sta ik er niet gelijk naast, want ze slaapt zo weer verder.......... Dus, deuren open of dicht: je hoort ze echt wel als er iets is denk ik zo.

Groetjes
Susan

Hiya mommas,

hier staan beide deuren open, niet zozeer voor het geluid (heb tenslotte een babyfoon) maar in de zomer staat Max z'n deur open omdat hij anders geen airco in zijn kamertje krijgt (we hebben 2 units, een in de woonkamer en een in onze slaapkamer) en zonder airco is het echt niet te harden. En onze deur staat open voor onze kat, als ik die buiten onze slaapkamer sluit staat ie gerust de hele nacht te bleren voor onze deur......niet dat ie naar binnen komt als je de deur open doet, maar meneer wilt graag de optie om naar binnen te komen wanneer hij dat blieft (typische kat!)

Ajuus, ilja

haha Ilya, het is geen typische kat, maar typisch kat!
Heb er zelf ook 2, dus ik weet hoe eigenzinnig ze kunnen zijn!

En vanwege die katten hebben wij de deur van Julian's slaapkamer al vanaf het begin dicht snachts. Onze deur staat wel open, niet zozeer om beter te kunnen luisteren, maar vanwege de luchtcirculatie. Ik hoor elk zuchtje en kreuntje (en ben dan met een beetje pech direct uren wakker...gaaaapp!)

Ellen mv Julian

Hoi,

De slaapkamerdeur van Skip is dicht en die van ons staat open.  Als het in de zomer erg warm was deden we zijn kamerdeur open maar dat doen we al een tijd niet meer.
Zijn slaapkamer grenst aan de badkamer dus wij moeten altijd langs zijn kamer om daar te komen. Hij heeft een tijd gehad dat hij licht sliep en dat hij dan van ons gestiefel wakker werd. Dat is nu niet meer, maar eigenlijk stamt dit dus nog uit die tijd. En vind het eigenlijk wel prettig zo. Is het ook lekker donker op zijn kamertje.
Ik weet dat ik hem toch zeker hoor als hij huilt, dat gaat dwars door alle deuren en muren heen hahaa.

Groetjes, Noortje

Terug
Bovenaan