Hoi allemaal,<br /><br />Omdat mijn zoontje na zijn geboorte en in de hele eerste week zijn temperatuur niet goed kon regelen, blijf ik soms onzeker over hoe ik hem moet kleden. Dit geldt eigenlijk vooral bij het slapen gaan. Ik vind het moeilijk om aan zijn nekje te voelen of hij het te warm of koud heeft. Wanneer voelt iets aangenaam warm? Ik ben een koukleum en mijn man heeft het altijd warm. Op internet zijn veel verschillende plaatjes te vinden over TOG-waardes, maar alles lijkt anders. Daarom blijf ik twijfelen. <br /><br />Mijn zoontje is nu 4,5 maand oud en draagt overdag een romper met lange mouwen, daarover een shirt met lange mouwen en een broekje met sokjes daarover. Als ik hem naar bed breng, doe ik hem een wat dunner broekje aan. De rest blijft hetzelfde, inclusief de sokjes. Ik doe hem dan een mouwloze slaapzak aan van 2,5 TOG.<br /><br />Ik heb nu ook slaapzakken met lange mouwen van 2,5 TOG aangeschaft voor de koude nachten die komen, maar ik vind het moeilijk om te bepalen wat ik daar onderaan moet doen. Iedere keer zijn shirt uittrekken vindt hij niet fijn, maar ik wil ook niet dat twee keer lange mouwen en dan de slaapzak met lange mouwen te warm wordt.<br /><br />Het is op zijn kamertje rond deze tijd tussen de 16 en 18 graden.<br /><br />Hoe kleden jullie je kleintje als hij/zij gaat slapen? Hebben jullie tips voor me?<br />