Slaapkleding

Hoi allemaal,<br /><br />Omdat mijn zoontje na zijn geboorte en in de hele eerste week zijn temperatuur niet goed kon regelen, blijf ik soms onzeker over hoe ik hem moet kleden. Dit geldt eigenlijk vooral bij het slapen gaan. Ik vind het moeilijk om aan zijn nekje te voelen of hij het te warm of koud heeft. Wanneer voelt iets aangenaam warm? Ik ben een koukleum en mijn man heeft het altijd warm. Op internet zijn veel verschillende plaatjes te vinden over TOG-waardes, maar alles lijkt anders. Daarom blijf ik twijfelen. <br /><br />Mijn zoontje is nu 4,5 maand oud en draagt overdag een romper met lange mouwen, daarover een shirt met lange mouwen en een broekje met sokjes daarover. Als ik hem naar bed breng, doe ik hem een wat dunner broekje aan. De rest blijft hetzelfde, inclusief de sokjes. Ik doe hem dan een mouwloze slaapzak aan van 2,5 TOG.<br /><br />Ik heb nu ook slaapzakken met lange mouwen van 2,5 TOG aangeschaft voor de koude nachten die komen, maar ik vind het moeilijk om te bepalen wat ik daar onderaan moet doen. Iedere keer zijn shirt uittrekken vindt hij niet fijn, maar ik wil ook niet dat twee keer lange mouwen en dan de slaapzak met lange mouwen te warm wordt.<br /><br />Het is op zijn kamertje rond deze tijd tussen de 16 en 18 graden.<br /><br />Hoe kleden jullie je kleintje als hij/zij gaat slapen? Hebben jullie tips voor me?<br />

Hoi
Ons kleine meisje nu 11.5 week oud draagt vaak romper korte mouw en shirt lange mouw erover met broek en sokken, overdag.
Tijdens slapen blijft kleding hetzelfde. En gaat er een slaapzak aan van 2.5 TOG met lange mouwen. Ze slaapt ook nog onder een lakentje en dun dekentje.
Bij ons op de kamer afgelopen nacht zo'n 16 graden.
Paar nachten terug 1 keer 14 graden. Dan rompertje lange mouwen in plaats van korte mouwen. 
En als nodig is soms 2 dekentjes. 

Ons dochtertje is 16 weken gecorrigeerd en wij geven haar een korte mouw romper met een boxpakje met sokjes aan en dan een 2,5 tog slaapzak lange mouw met soms nog een dun dekentje. Temperatuur is in deze tijd rond de 16 graden.

Herkenbaar hoor die onzekerheid…was hier ook de eerste week. Ons dochtertje is nu 5 maandjes.
Overdag heeft ze een rompertje met spaghettibandjes aan en een romper lange mouw erover. Broekje + sokjes.
‘S nachts alleen een romper lange mouw. We hebben een wollen slaapzak gekocht, wol word nooit te warm of te koud! Wol behoudt de eigen lichaamstemperatuur en dat stelt mij behoorlijk gerust. Is wat duurder in aanschaf maar ik vind het ‘t geld meer dan waard.

Volg je kindje! Voeltie lekker warm en slaaptie goed dan ist prima!
Mijn zoontje heeft het gauw warm en sliep als baby al dun gekleed. Mn dochter juist een koukleum.. ze is nu 7.5mnd en slaapt in een lange.mouwen romper, dikke pyjama, sokken dikke slaapzak zonder dekens. Gaaf altijd slapen in een verwarmd kamertje..doe ik het minder dan is ze sws smorgens mega vroeg wakker en snachts n extra keer..
Mn zoontje van nu 2 slaapt juist in een koude kamer, raam pas dicht als hij gaat slapen..
Dun pyjama aan enz.

Voel het rugje en nekje en als dat niet te koud of te warm voelt en alstie dan lekker slaapt ist prima..

Mijn dochtertje van 16 weken draagt nu ‘s nachts een romper lange mouw + boxpakje + de Pacco inbakerdoek (is heel dun).
En dan slaapt ze onder een lakentje met dun dekentje. Temperatuur van haar kamertje schommelt rond de 16-18 graden.
Ik blijf ook maar stoeien hoor(!!) maar dit lijkt al een week of 3 een goede combi ☺️.

Overdag draagt ze meestal een romper lange mouw (soms korte mouw, ligt aan de dikte van het vestje/shirtje) met een shirtje of vestje en broekje.
Óf romper lange mouw, shirtje, maillot en jurkje
Het jurkje trek ik dan uit bij haar slaapjes, zit ook niet lekker denk ik?.

Ons kindje is geboren toen het -12 was. Toen moest ze kruiken, 5 dekentjes en dikke kleren aan. Dus ik snap je dat het moeilijk is te beslissen hoe ze moeten worden gekleed. Ons meisje draagt een romper met lange mouwen, dik boxpakje en een slaapzak zonder mouwen van 2.5 tog. Ze is 10 maanden.
Ik zou voelen hoe warm je kindje aanvoelt s ochtends. En dan eventueel aanpassen.

Terug
Bovenaan