slaapkop???

hoi,
heb ik nou zo'n slaapkoppie of doe ik iets niet goed??
mijn zoontje van bijna 5 maand slaapt heerlijk van 20.00 tot 08.00 wordt soms wel om 06.00 wakker maar slaapt na hem zijn speentje te hebben gegeven weer verder eerst dacht ik hij heeft honger maar dronk dan de fles lang niet leeg vaak heeft hij nu om 06.00 zijn armpje vrij omdat ik hem moet bakeren.
maar goed na de fles van 08.00 is hij alweer moe en wil weer slapen wel slaapt hij heel licht als hij bv om 10.00 wakker wordt denk ik nu zal hij zijn slaapje wel uit hebben maar nee hoor hij blijft moe! echt jengelig! ik heb verder een prima schema 08.00-12.00-16.00-20.00 en na de fles lekker laten spelen en dan slapen maar zelfs met het wakker worden oogt hij nog moe in de oogjes wrijven enzo en na een uurtje alweer jengelen hij oogt echt niet ziek ofzo maar toch begin ik me zorgen te maken of is dit niet nodig en heb ik gewoon een slaapkoppie?
hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen/geruststellen. ook zou ik graag in contact komen met moeders die hun kindje ook bakeren!
alvast bedankt!!!

liefs
anja
 
Hoi,

Ik heb net zo'n slaapkop hoor. Lekker slapen van 19.30 uur tot 7.30 uur, na de fles meteen weer naar bed en dan weer ca. 2 uur slapen. Na de volgende fles slaapt hij weer ongeveer 2 uur en aan het eind van de middag weer 2 uur. Lekker laten slapen, dat hebben ze nodig.
 
Hallo,

Ik baker mijn dochtertje niet in maar zij sliep op die leeftijd eigenlijk ook continu, als ze een half uurtje wakker kon blijven was ik al blij en ik maakte me daar ook zorgen over, maar ik heb me er maar bij neergelegd. Ze heeft haar slaap gewoon nodig. Ze is nu 8 maanden en slaapt wel wat minder, maar wel gemiddeld meer dan anderen van haar leeftijd.

Ik werk op een kinderdagverblijf in de babygroep en daar bakeren we op het moment weer twee babytjes in die daar veel baat bij hebben en goed slapen daardoor. Thuis sliepen ze slecht en sinds we hun de tip van bakeren hebben gezegd slapen ze als rozen en echt ook hele rukken.
Als je baby er baat bij heeft gewoon doen het en slapen is normaal. (als ik naar mijn dochtertje kijk dan)

We hebben alleen 1 stelregel en die is: "Ze mag zo lang slapen als ze wil overdag als ze 's nachts maar dooslaapt", en dat is tot nog toe het geval.

Succes en groetjes van Mieke (en Lotte)
 
Hai,mijn dochter slaapt ook veel hoor. Ze komt om half acht en dan gaat ze na het eten weer slapen tot tien uur of half elf(ochtend,he..) en dan gaat ze weer om twaalf uur slapen tot half drie s'middags en dan weer spelen en eten en dan weer slapen om vijf uur tot zes uur. Dan weer spelen en dan om zeven of half acht slapen tot twaalf uur s'nachts , dan de laatste fles slapend en dan tot de volgende ochtend. Als ik haar niet om die tijden in bed leg om lekker te rusten dan is ze niet te genieten. Ze huilt echt NOOIT als ik haar op bed leg,maakt niet uit wanneer. Ze vind het op bed fijn, heb ook wat speeltjes in bed liggen om het bedje niet een straf te maken. En ze wil haar rust gewoon dus is ze de hele dag tevreden!
Succes
 
Hoi Anja,

Ik baker mijn zoon ook in, maar die slaapt lang niet zo goed. Hij slaapt van 18:30 tot 6:30, maar dan moet ik er nog wel een paar keer uit voor de speen en soms is dan niet genoeg. Ook overdag slaapt hij niet zoveel. Vaak een half uurtje, soms een uur na of voor de fles. Hij is trouwens 6,5 maand.

Zo zie je maar, het is nogal verschillend. Maar onze stelregel is wel: hij bepaalt hoeveel hij wil slapen. Word je zelf ook een stuk rustiger van. Bij ons andersom dan he, als hij niet wil dan hoeft het niet. Maar we maken hem ook niet wakker om ergens op bezoek te gaan. Dan bellen we wel dat we later komen.

Lekker toch, dat ze zoveel slaapt! Lekker laten slapen.
Groetjes,
Machteld
 
Onze zoon van 20 weken is ook een slaapkop,heel herkenbaar,heb mij er wel bij neergelegd.Zelf heb ik ook veel slaap nodig,dus hij heeft het niet van een vreemde,moet maar zo denken,krijg je zelf ook nog rust.
 
Terug
Bovenaan