slaapkop

hoi,
heb ik nou zo'n slaapkoppie of doe ik iets niet goed??
mijn zoontje van bijna 5 maand slaapt heerlijk van 20.00 tot 08.00 wordt soms wel om 06.00 wakker maar slaapt na hem zijn speentje te hebben gegeven weer verder eerst dacht ik hij heeft honger maar dronk dan de fles lang niet leeg vaak heeft hij nu om 06.00 zijn armpje vrij omdat ik hem moet bakeren.
maar goed na de fles van 08.00 is hij alweer moe en wil weer slapen wel slaapt hij heel licht als hij bv om 10.00 wakker wordt denk ik nu zal hij zijn slaapje wel uit hebben maar nee hoor hij blijft moe! echt jengelig! ik heb verder een prima schema 08.00-12.00-16.00-20.00 en na de fles lekker laten spelen en dan slapen maar zelfs met het wakker worden oogt hij nog moe in de oogjes wrijven enzo en na een uurtje alweer jengelen hij oogt echt niet ziek ofzo maar toch begin ik me zorgen te maken of is dit niet nodig en heb ik gewoon een slaapkoppie?
hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen/geruststellen. ook zou ik graag in contact komen met moeders die hun kindje ook bakeren!
alvast bedankt!!!

liefs
anja
 
Lekker joh zo'n rustig mannetje.
Ik heb een zoontje van 17 weken en hij slaapt nouwelijks overdag 's ochtend een half uur tot een uurtje 's middags wel 2 a 3 uur. Gaat om 19.30 uur naar bed en is rond 06.00 uur weer wakker.
Er is in het dorp echter een jochie op dezelfde dag geboren en die slaapt ook zowat heel de dag.
Dus ik zat ook al te denken wat doe ik dan fout.
Ben er nu achter dat het gewoon verschillend karakter/temperament is maak je niet druk dus en geniet want voor je het weet zijn ze groot en blijven ze tot 06.00 uur wakker als ze gaan stappen :)
Groetjes Natasja
 
Hallo,
Ik heb een zoontje van bijna 5 maanden.
Sinds 3,5 maand baker ik hem in.
Dit omdat hij heel onrustig is en zichzelf wakker hield. Hij sliep overdag bijna niet en 's-nachts werd hij tig keer wakker. Inmiddels slaapt hij overdag beter (hij red het niet bij jouw zoontje) en 's-nachts slaapt hij van 6.30 uur tot 7.00 uur. Hij krijgt nog wel een fles rond 22.00 uur. Anders red hij het niet.
Ik heb begrepen dat indien een babietje tijdens zijn wakkere momenten gewoon helder uit zijn ogen kijkt en goed reageert, dat het geen probleem is als hij veel slaapt. Dan is het gewoon een lekker slaapkoppie en zou ik er maar van genieten zolang hij dat nog doet. Als mijn zoontje overdag 2 uurtjes (totaal) slaapt dan ben ik al blij.
Groetjes Petra
 
Terug
Bovenaan