slaapkopje

Hoi meiden,
Onze Floor doet het allemaal geweldig, ze heeft zelfs al een paar nachten doorgeslapen en ze is nog maar 3 weken oud! Ik ben natuurlijk supertrots op haar!
We hebben alleen een klein probleempje: ik krijg d'r bijna niet wakker voor de laatste voeding. Om 18.00 uur krijgt ze bv en tegen 22.30/23.00 uur wil ik haar graag voor het laatst voeden, dan wil ik zelf wel een keertje naar bed! Gisteren heb ik haar tot 23.30 laten liggen, maar ze wordt gewoon niet zelf wakker voor die laatste voeding. Ze is dan al echt met haar nacht begonnen. Ik krijg haar dan bijna niet wakker, ze drinkt dan ook slecht. Tja, dan wordt dat doorslapen 's nachts natuurlijk ook niet wat! Hebben jullie ook van die kleine slaapkoppies? En hoe doen jullie dat dan met die laatste voeding?
groetjes van Ruth

Hoi Ruth,

Esther is sinds een week of 2 ook niet wakker te krijgen voor haar laatste voeding. We hebben alles geprobeerd: in bad doen (hielp 2x en toen daarna viel ze gewoon tijdens het aankleden weer in slaap), uitgebreid verschonen, zelfs natte washandjes. Hielp allemaal niets en ze dronk echt maar een miezerig beetje. En dan kwam ze daarna een uur te vroeg alweer dat ze honger had. Nu laten we haar liggen. Als ze wakker wordt, krijgt ze haar voeding. En dat is meestal pas tegen 2.00 uur of later. Ze mist dus eigenlijk de verkeerde voeding, maar wat doe je eraan? Sommigen zeggen een uurtje eerder wakker maken, zodat ze nog niet zo diep in slaap is. Maar ik ben eigenlijk al blij dat ze zo lekker doorslaapt... Heb dus niet echt een tip voor je, maar ik ben benieuwd waar anderen mee komen!

Groetjes,

Eveline

Hoi Ruth,
Teun liet  toen hij 3 weken oud was ook wel eens de voeding van ongeveer half 11 staan, en kwam dan idd rond de klok van 2 weer. Ik liet hem gewoon slapen (voed op verzoek). Toch was dat wel het begin van doorslapen. Vanaf 4 weken sliep hij af en toe een nacht door (ongeveer eens per week, soms 2x), en liet ook toen wel vaker de voeding van half 11 staan en werd dan dus wel wakker. Vanaf 8 weken slaapt hij door. Nu (hij is 11 weken) maak ik hem wel wakker als hij rond half 12 nog niet wakker is. En dan slaapt hij door tot 7 uur.
Ik zou je kindje dus niet wakker maken maar zelf laten regelen; het komt vanzelf wel dat ze doorslapen. Wel wakker maken (ik heb het natuurlijk ook geprobeerd bij 3/4 weken) betekende niet dat hij dan langer doorsliep. Gewoon naar bed gaan als je moe bent en vooral niet gaan  wachten!
Groetjes Wendy

Hoi,
lijkt mij ook het begin van doorslapen hoor. Ik denk dat je twee dingen kunt doen.
1. proberen juist eerder de voeding te geven. Bijvoorbeeld om 21.30 of 22.00 uur. Kijken of je kindje dan wel wakker wordt, omdat het misschien nog niet zo diep slaapt
2. gewoon laten slapen en kijken wanneer je kindje uit zichzelf weer komt.
Succes.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Bedankt voor jullie tips! Ik heb Floor gisteravond een uurtje eerder gevoed, om 21.30, en toen hoefde ik inderdaad niet zo heel veel moeite te doen om haar wakker te krijgen. Vanmorgen om 5.30 meldde ze zich weer. Een hele prestatie dus! Misschien eenmalig, maar ik probeer het vanavond in ieder geval weer!
groetjes van Ruth

Terug
Bovenaan