slaapmedicatie?

Ik heb hier een paar keer gelezen dat er op het eind van de
zwangerschap wel eens wat slaaptabletjes voorgeschreven
worden. Mijn vraag is welke dat zijn en of dat zo maar bij
een zwangerschap gegeven kan worden. Wordt het kindje
daar niet suf van ofzo?

xx Syrah

Hoi Syrah,

Ik krijg nu "Temazepam". Eerst 1 capsule om de nacht maar omdat dat nog niet hielp moet ik nu 2 capsules en dan elke nacht innemen.   Ja, dit mag met de zwangerschap maar wel voorgeschreven door de huisarts. Bij mij is het echt nodig omdat ik door voorweeen totaal niet slapen kon en je moeilijk oververmoeid aan een bevalling kan beginnen. In de beschrijving die er bij zit staat wel dat je in de gaten moet houden hoe je kindje is na de geboorte en zodra je merkt dat het niet normaal is dan moet je de huisarts waarschuwen. Zoals met alle medicijnen hoeft deze geen bijwerkingen te hebben, kan maar hoeft niet. Ik geloof wel dat als ik 's nachts zou beginnen met de bevalling dat ik zelf wel een beetje suf zal zijn, maarja, dat zien we dan wel weer.

groetjes, Karin (41wk)

Ik kreeg de nacht voordat ik bevallen ben ook Temazepam. Ik had namelijk al zo'n 20 uur weeen en zou weer een nacht vol weeen ingaan en dat slaapt nogal moeilijk.
Uiteindelijk heb ik (waarschijnlijk door de Temazepam + verdoving) tussen de weeen door nog geslapen.

Volgens mij hebben ze me wel verteld dat de baby er ook wel iets van mee zou krijgen en dat ik daarom niet te veel slaappillen mocht nemen. Je moet je wel echt aan de voorgeschreven dosis houden, maar zo lang je dat doet kan het volgens mij geen kwaad.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een hoop ben vergeten van wat er is gebeurd in de nacht voor/van de bevalling, dus zeker weten doe ik het niet allemaal.

Hoi!

Ik heb sinds donderdag ook slaapmedicatie!

Slaap bijna niet meer door de jeuk en voorweeen  Heb het wel van op recept van de gyn gekregen!!

Ik slaap nu wel wat beter dan voorheen, maar na een paar uur word ik weer wakker en dan begint de jeuk ook weer op te spelen (heb daar ook pilletjes voor, maar helpen niet zoveel)

Ik moet maandag weer terug naar de gyn voor controle, maar om meer vragen wil ik niet, ik merk wel dat me beeb er wat duf van word!

Groetjes Leontine
37w5d

Terug
Bovenaan