Slaapmethodes

Hallo ladies, ik zou graag willen weten welke slaapmethodes jullie uitvoeren voor je baby? Mijn zoontje is 4,5 maanden oud en de ene keer moet ik hem wiegen en andere keer slaapt hij aan de borst. ??‍♀️ Ben er erg benieuwd naar jullie handelingen ?

Onze zoon is 3,5 maand. Meestal moeten we hem ook in slaap wiegen. Hij wordt net voor het in slaap vallen even erg onrustig. Valt in slaap maar schrikt dan wakker of begint te bewegen. Ik geef ook bv dus aan de borst valt hij ook wel eens in slaap.
We proberen wel steeds meer hem zelf in slaap te laten vallen. Lukt de ene keer beter dan de andere.

Onze zoon is ook 3.5 maand. We doen nu ons best om hem zelfstandig in slaap te laten vallen. Ging tot een 3 weken terug niet. We moesten hem wiegen of hij sliep op ons. Toen pick up, put down geprobeerd, maar door het oppakken werd hij steeds weer opnieuw wakker. Nu troosten we hem als hij huilt voordat hij naar bed gaat, leggen hem best wel wakker weg en halen hem er in principe niet meer uit (behalve als hij heel erg huilt, maar dat lijkt me logisch). Mocht hij eventjes protesteren dan troosten we hem in z'n bedje. Handje op z'n buik, speentje, aaitje over z'n bolletje. Inmiddels zijn we zo ver dat hij soms huilt, voor maximaal 30 seconden, dan gaat hij meestal blij kletsen, waarop ik hem laat en dan valt hij vanzelf in slaap op den duur. Eerste slaapjes van de dag gaan makkelijker dan de latere slaapjes op de middag, maar de avond gaat eigenlijk altijd goed tot nu toe. Ik merk dat het steeds makkelijker wordt, voor hem ook.

Tot 3 maand moesten we inwiegen. Daarna hebben we ons naast haar in de co Sleeper gelegd en ons had op haar buikje of gezicht gelegd tot ze sliep. Sinds ze 4 maand is slaapt ze op haar eigen kamer. We hadden er wat schrik voor maar ze ging er reuzegoed mee om. In het begin bleven we nog in de kamer tot ze sliep maar nu leggen we ze in bedje na de fles en dommelt ze zelf in (met muziekje en lichtje erbij).

Ze is nu 5,5 maand. Let wel, wij hebben vanaf de tweede week een avondritueel aangehouden waar we we nog niet van afgeweken hebben dus ze weet heel goed dat ze naar bed moet voor lang dan 

Wakker in bed leggen en rekening houden met de wakkertijden. Bedritueel invoeren (pyjama aan, slaapzak aan, dag zeggen tegen alles in de kamer o.i.d. Tot de 6 maanden zou ik mezelf persoonlijk niet zo'n zorgen maken om het slapen. Ze zijn nog zo klein en met de tijd wordt het beter omdat ze er vaardiger in worden. Vanaf 6 maanden gaan baby's oorzaak - gevolg leren. Ik persoonlijk zou dan wel aan een gezonde slaaphygiene werken zonder dat je je baby verkeerde slaap associaties aan leert. Hier is overigens niets mis mee. Als jij als ouder het fijn vindt ok je kind in slaap te wiegen is dat natuurlijk helemaal goed. Ik zelf ben heel blij dat ik mij zoontjes heb aangeleerd om zelfstandig in slaap te vallen. Ze zijn nergens afhankelijk van, hebben geen speen of iets dergelijks nodig, ze kunnen overal slapen. Een kus en een knuffel en ze vertrekken naar dromenland.

Mijn dochter is 3 maanden en 1 week. Wij hebben sinds dat zij 1,5 maand is een bedritueel. We gaan samen douchen, dan krijgt ze een fles en slaapt dan eigenlijk direct. Ze slaapt ook in haar eigen kamertje al vanaf week 3. Overdag lukt het wat moeilijker om haar in slaap te krijgen. Maar ik geef niet op. ?

Mijn dochter is 3 maanden en 1 week. Wij hebben sinds dat zij 1,5 maand is een bedritueel. We gaan samen douchen, dan krijgt ze een fles en slaapt dan eigenlijk direct. Ze slaapt ook in haar eigen kamertje al vanaf week 3. Overdag lukt het wat moeilijker om haar in slaap te krijgen. Maar ik geef niet op. ?

Wat fijn dat het hem nu lukt! Bij mijn zoontje lukte het troosten ook met een speentje, maar nu sinds 3 dagen weigert hij steeds de speen. Alleen aan de borst sabbelen troost hem. Ik ben bang en wil ook niet dat hij dan mij continu gaat gebruiken als een speen ivm de speen zelf. Verder troost hem eigenlijk niets anders, aangezien hij steeds hapt ??‍♀️

Terug
Bovenaan