slaappatroon bij 7 maanden

Hallo mama's,
Mijn meisje wordt volgende week 7 maanden. Omdat ze in het begin moeilijk sliep,  hebben we voor een strak ritme van rust en regelmaat gekozen en slaapt ze in een bakerzakje. En dat werkte prima.  Maar sinds  een week  is ze zowel  overdag als 's nachts  helemaal uit haar ritme.  Thuis is ze  overdag zo'n twee uurtjes op en dan naar bed voor een slaapje van zo'n 1,5 uur. Maar op  de opvang is ze nu  soms 3 of 3,5 uur op (met daarna een slaapje van een klein uurtje). En dat vinden ze  bij de opvang volgens mij  normaal. Ze huilt daar ook niet, maar 's avonds is ze erg moe en soms helemaal overstuur om niks.   Ik vermoed dat  mijn meisje  een beetje uit haar ritme is omdat  het thuis en bij de opvang zo anders is. Hoeveel slapen  jullie kindjes overdag en  hoe doen ze dat op de opvang?    

Ook 's nachts is ze  de afgelopen dagen erg onrustig. Ze spuugt haar fiep uit en begint vervolgens half in haar slaap te huilen. Vannacht zijn we  tussen 1.00  en 5.00 uur wel 6 keer uit bed geweest om haar fiep terug te stoppen.  Als we haar laten huilen wordt ze steeds meer wakker.  Wie herkent dit? En moeten we haar toch maar  laten wennen aan het slapen zonder fiep?

Bedankt voor jullie tips.
Ymke    

Hoi,

Wat ik niet zo goed begrijp, waarom ze op het kinderdagverblijf een ander ritme aanhouden dan thuis. Het is volgens mij de bedoeling dat je hetzelfde ritme hebt.
Het is voor een baby van 7 maanden wel erg weinig slaap en daarom ook niet zo gek dat ze daarom helemaal van slag is. Pas rond 1 jaar ga je naar 1 slaapje toe.
Ik denk dat je toch met het kinderdagverblijf moet praten, want dit klopt niet, jij zit thuis met de ellende en je meisje is van slag.

Bij ons op het kinderdagverblijf hebben we altijd in goed overleg alles gedaan, toen mijn kinderen 1 jaar werden, hebben ze daar aangegeven dat ze wilden proberen om het ochtendslaapje over te gaan slaan en dat ging niet gelijk, maar geleidelijk aan wennen ze daar wel aan en doordat je thuis en daar hetzelfde ritme hebt,  is dat beter.

succes  

Terug
Bovenaan