slaapplek deel 2

dag meiden,
ik heb al eerder een berichtje geplaatst over de slaapplek voor onze dochter. Vanaf vandaag slaapt Isis (6 weken) op haar eigen kamertje, in haar ledikantje. In principe dag en nacht. Voorheen lag ze overdag in een (reis)wieg in de huiskamer. De laatste week ging ze steeds slechter slapen en steeds meer en langer huilen. Nu denk ik sterk dat dat vooral kwam dooral de prikkels die ze binnenkreeg op een dag, oftewel overprikkeld, oververmoeid en humeurig. Door rust en regelmaat kan ze weer op adem komen. Het is een lief kamertje, ik heb er een goed gevoel over, en straks viel ze binnen 15 min. in slaap en sliep ze ruim twee uur. Vannacht gaat ze er voor het eerst slapen, i.p.v. bij ons op de kamer (die reiswieg voldoed niet meer, kun je haar niet goed in onderstoppen) Ik denk dat mama het spanneder vind dan Isis. Bij ons op de kamer ben ik geneigd om bij ieder piepje te kijken en klaarwakker te blijven, is niet bevoordelijk voor mijn rust en voor die van Isis. s' nachts jengelt ze regelmatig, volgens de wijkverpleegkundige 'hoort' dat op de avond te gebeuren (de actieve uurtjes, tussen 16.00uur en 23.00uur) Ze krijgt 's nachts geen flesje meer (heeft ook geen honger, maar kan niet in slaap komen)
Een heel verhaal, wat zijn jullie ervaringen met de nachten op eigen kamertje slapen, en andere reacties zijn ook welkom. Laat ons mama's van elkaar leren,
x Esther

Hi meis,
Bij ons heeft het ook ruim zes weken geduurd voor ik haar op haar eigen kamer durfde te laten slapen, ik was altijd bang dat ze dood ging ofzo. Maar ze heeft altijd doorgeslapen en het gaat kei super.
Overdag ligt ze in de reiswieg omdat ik vaak de deur uit ga overdag, hond uitlaten winkelen en boodschappen doen. En s'avonds ligt ze ook gewoon in de reiswieg in de huiskamer, vind ik gezellig, en makkelijk.
Ik heb ook wel een super makkelijk kind, slaapt overal, komt ook omdat we haar overal mee naar toe nemen. Kan gewoon naar restaurant enzo samen met haar. Vinden we kei gezellig en ze slaapt toch of ze ligt een beetje te brabbelen.
X

Hoi!

Ik heb mijn zoontje vanaf het eerste moment dat we thuis waren (heb een keizersnee gehad) in zijn eigen kamer gelegd.Hij slaapt hier erg goed, ook overdag leg ik hem in zijn eigen ledikantje en als ik met de kinderwagen op stap ben slaapt hij hier in (wel minder vast dan in een bed).Op verjaardagen enzo nemen we een kampeerbedje mee en ook hier slaapt hij goed in.Die actieve uurtjes (van 16.00-23.00 uur) waar jij het over hebt heeft hij ook niet specifiek hij is na elke flesvoeding zo'n anderhalf tot 2 uur wakker en slaapt dan door tot zijn volgende voeding.Voor zijn laatste 2 voedingen (hij krijgt 5 flessen op een dag) moet ik hem zelfs wakker maken, na zijn laatste voeding leg ik hem direct na de fles weer terug in bed en slaapt hij de nacht door tot een uur of 7/8.
Zijn kamer is direct naast die van ons en ik hoor hem dan ook goed.
Mijn zoontje is trouwens van 14-10-06!!

Groetjes Daphne

hoi hoi,

Phoebe heeft vanaf dag 1 al ik haar eigenkamertje geslapen. Want wij wilden zelf   niet dat ze bij ons op de kamer lag. Dat hebben we trouwens bij de 2ling ook niet gedaan (nu hadden ze wel een week in zh gelegen hoor) omdat we dat niet wilden. En aangezien ik ook maar 1 week bv heb gegeven was het daar ook niet voor nodig.
Het is maar net waar je je eigen prettig bij voelt. En omdat ik altijd pas ga kletsen als we in bed liggen is het ook niet echt prettig voor de kleine hahaha. Niet dat ik dat nu nog doe hoor want zodra ik mn bed ruik, dan slaap ik. En verder is het je eigen keus.

Liefs,

Rachel

Terug
Bovenaan