slaapplek

Hoi meiden,
Waar slapen/liggen jullie kindjes overdag en 's avonds?
Isis (5weken) ligt/slaapt overdag in een 'mand' in de box, in onze huiskamer. s'nachts ligt/slaapt ze in datzelfde mandje bij ons op de slaapkamer. Op de avond ligt ze op haar eigen kamertje of in de huiskamer.
Over het doorslapen s'nachts hoor ik verschillende verhalen. Ieder kindje is tuurlijk ook anders! Maar na 5 weken doorslapen schijnt vroeg te zijn, komt allemaal goed denk ik dan maar. Is het egoistisch om te zeggen dat die gebroken nachten soms opbreken. Vanmiddag heb ik een paar uur op bed gelegen en geslapen (oma was in huis), nu voel ik me zo ontregeld. Ik moet niet klagen, maar het lucht wel een beetje op,
x Esther

Hi,
Mijn meisje slaapt na de eerste voeding in haar bed, om twaalf uur vied ik haar en gaat ze mee naar beneden.
Meestal gaan we dan winkelen, en kom ik om een uur of drie weer thuis, beetje prullen en dan mag ze weer drinken. Overdag ligt ze dan in een reiswieg. s'Avonds eigenlijk ook en s'nachts ligt ze weer in haar bed.
Mijn meisje slaapt s'nachts dus ik heb geen gebroken nachten.
En natuurlijk vind ik dat je mag klagen als je die wel hebt. Lynn is  twee weken s'nachts gekomen en ik dacht dat ik gek werd!!!
Ik heb veel slaap nodig, hihi.
Gewoon lekker klagen, lucht altijd wel een beetje op.
X

Hallo,

Ons dochtertje is 3 weken oud en slaapt overdag in de kinderwagen. 's nachts slaapt ze in haar wiegje bij ons op de kamer. Zij slaapt 's nachts ook (nog) niet door.

Groeten, Sandra

jasmijn slaapt overdag op haar kamertje (sinds kort) en s nachts bij ons. Ze is 12 weken oud en slaapt nog niet door. Als ze van de nachtvoeding af is dan blijft ze op haar eigen kamertje, maar nu vind ik het makkelijk zo.
Ze krijgt nog gedeeltjelijk bortsvoeding,
groeten Elke

Nathan slaapt eigenlijk altijd in zijn bedje. 's morgens als ik wakker ben en hij is aan het huilen leg ik hem ook wel eens naast me, maar dat is alleen als ik zelf goed wakker ben en de voeding er aan zit te komen. Op het kinderdagverblijf slaapt hij ook wel eens in een schommeltje (soort maxicosi maar dan aan het plafond vast gemaakt)... hihi. Superlief om te zien alleen ventileert het niet zo goed als een bedje.

Mijn dochter (nu 6w+4d) sliep in het begin in de kinderwagen bij ons op de kamer zowel overdag als 's nachts. Vanaf ca 3 weken zijn we haar overdag in haar eigen bed (ledikant) op haar eigen kamer gaan leggen. En vanaf ca 4 weken ook 's nachts. De eerste twee weken kreeg ze twee nachtvoedingen, de 3e week nog één, en vanaf ca 3,5 week slaapt ze 's nachts door.
Momenteel krijgst ze de laatste voeding 's avonds rond 12 uur en ze is dan 's morgens meestal tussen 8 en 9 pas weer wakker (was eerst nog wel wat vroeger hoor). Nu gaan we proberen om het hele schema langzaam aan op te schuiven, want over ruim 5 weken moet ik weer gaan werken en moet dan al om half 7 's morgens de deur uit en ik wil haar voor die tijd nog wel graag zelf een voeding hebben gegeven voor ze naar de opvang (gastouder) gaat.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hé!

Mijn dochtertje is nu bijna 10 weken. In het begin sliep ze alleen bij ons op de kamer in het wiegje. Ze heeft nooit in de box geslapen of in de wipper.
Overdag slaapt ze weleens in de wandelwagen, maar dan alleen als ik ermee ga wandelen. Of als we bij anderen op bezoek zijn. Maar dan leg ik haar, zonder onderstel op een bed neer in de wagen, lekker rustig.
Nu slaapt ze overdag in haar eigen kamertje in het ledikantje. Na de laatste voeding gaat ze weer in het wiegje bij ons op de kamer. Wanneer ik opsta, gaat ze weer in haar eigen kamertje.
Werkt heel goed. En geeft vooral veel rust om haar niet beneden te laten slapen.

Groetjes, Kar

Terug
Bovenaan