Slaappoblemen na voeden

Help!! Mijn kleintje van 3 weken komt erg moeilijk over zijn krampjes heen na het voeden en heeft moeite met inslapen. Ik ben voor het eerst moeder en weet niet wat 'ok' is. Hoeveel uur zou een kleintje moeten slapen overdag? 's nachts gaat prima, dan draait hij 4,5 uur en meestal daarna 3,5 uur. Sinds Kerst heeft hij meer honger; hij vraagt elke 2 uur en drinkt als een dolle. Overdag is het tranen met tuiten na het voeden, boertjes laten en krampjes opgevangen te hebben. Ik baker hem in, geef m een kruikje, geef sinds gister extra voeding omdat hij n grote jongen is, ik sus m door met hem te praten, laat m 10 minuutjes huilen maar haal m uiteindelijk maar tevoorschijn in de draagzak waar hij wel rust in vindt. Is het wel ok dat ik hem vaak bij me draag ipv in bedje leg? Moet ik m langer laten huilen? Ik heb soms ook even wat pauze nodig van gehuil en verzorgen merk ik en voel me schuldig daarover. Wie weet hier meer over? Het consultatiebureau zegt dat het een bekend fenomeen is; een middaghuilbaby en dat het ook komt doordat mn borstvoeding achteruit loopt op n dag.

mmm over het huilen weet ik nog niet zoveel. Renske is nu net een week oud en het valt nog mee. Wat de kraamhulp mij wel vertelde is dat je niet de hele tijd je kindje in een draagzak moet doen omdat het rugje dan niet goed recht kan strekken.

succes in ieder geval.

Hoi.
Mijn oudste had om 17.00 uur altijd een huiluurtje. Het kan ook zijn dat door de "kerstdrukte" er wat minder melk bij jou zit en dat je baby dat oplost door vaker te komen (zo maak jij weer meer melk aan) Ik weet niet meer wanneer je ongeveer regeldagen hebt...dat is al te lang geleden voor mij.Misschien eet je iets waar je baby niet tegen kan. Ze zeggen dat het niet zo is maar die van mij had er wel last van! Eerder waren ze nog vrij "streng"over wat je niet mag eten als je bv geeft, maar nu niet meer. En ja er zijn veel baby's die darmkrampjes hebben.
 Mijn oudste huilde ook veel. De grootste rede was dat ze eigenlijk alleen op d'r buik wilde slapen/liggen. Ik durfde haar niet altijd zo neer te leggen (i.v.m. wiegendood) Maar toen ze zelf om kon rollen vond ik het prima. Gewoon in de box/bed gelijk op de buik leggen.

Even nog over die "draagzak" Als je 9mnd zwanger bent ligt je baby ook dubbel gevouwen in je buik. En je draagt je baby toch niet 24 uur?  Nu weet ik hoe jij je baby draagt (denk liggend?) Maar kijk bijv. eens op draagdoek.nl. Van fysio tot noem maar op (zelfs hier bij ons op de cb) zeggen dat dit een hele goede manier is om je baby te dragen. Je kunt je baby ook in de "kikker"houding dragen en nog tal van andere houdingen. Vraag me af hoe die kraamhulp aan die info komt!

Groetjes Regiena

Dank jullie wel Griebelbaby en Regiena! Altijd fijn om vrijblijvend iets van iemand te horen en dit forum is een goede gelegenheid daarvoor. Guus is vandaag wat rustiger, na 5 dagen ellende uurtjes voor hem de afgelopen dagen. Ik was ook erg gespannen, had spanningen met schoonmoeder (jaja schijnt een bekend fenomeen te zijn) met Kerst en ben op een betere voedingshouding gekomen na het lezen op borstvoeding.nl; hierdoor heeft hij minder lucht in zich en komt het er ook beter uit van onder en boven. Ook heb ik vandaag vooraf even de eerste melk afgekolfd omdat het in zn mondje spoot en hij zich verslikte. Hopen maar dat hij minder pijn heeft op deze manier, vind het zo aandoenlijk en zielig...  

ik kan je aanraden om met friso comfort te beginnen ik had eerst friso 1 gewoon nou ik dacht dat ik samen met mijn zoon door de grond ging hij had zo veel krampjes dat ik snachts nog bij hem moest zitten en in een wipstoel het was echt niks .
toen een vriendin zij je moet friso 1 comfort halen nou meteen na een week niks geen last meer en als ie ze had had ie ze zo klein dat ie gewoon door sliep wat ook wel wil helpen is baby massage zoals fietsen met zijn haar voetjes en tegen de klok in draaiende bewegingen maken op de buik.
ook kan je hem op zijn buik op je schoot leggen en dan wiegen . groetjes marijke

zodra je baby rooie ogen of in zijn ogen wrijft dan is ie moe leg hem dan op bedje neer een half uurtje tot uurtje huilen is geen ramp maar het kan ook zijn dat ie iets meer eten wil had ik namelijk ook . en die van mij eet nu nog veel en zit op prima gewicht en lengte
mijn zoontje zit nu nog op 6 keer 230
groetjes marijke

Terug
Bovenaan