hallo allemaal,
zit hier met een probleem. mijn zoontje van anderhalf heeft al een tijdje geen behoefte meer aan het middagslaapje en ook snachts slaapt hij maar 8 uur hooguit. ik hou het zelf amper vol, ik heb meer slaap nodig dan hem!!!
hij heeft ook nog regelmatig de neiging om snachts wakker te worden en gaat dan best hard huilen. khaal hem er dan maar uit, geef m wat drinken en neem m bij ons in bed. maar die gebroken nachten zijn zo slopend. normaal zou ik em gewoon laten huilen. maar we zitten met een ernstig zieke buurman en onze huizen zijn best gehorig, dus als zoonlief snachts aan het gillen gaat kunnen de buren meegenieten, en vooral nu de buurman zo ziek is vind ik dat erg vervelend en neem ik de kleine maar bij ons in bed. savonds slaapt hij vaak pas tegen half 10, eerder gaat ie gewoon niet slapen, en savonds laat ik hem dus echt wel ff huilen, maar het heeft geen zin.
nu geeft mijn vriendin haar zoon van 9 melatonine tabletten omdat ie moeite heeft met in slaap komen. melatonine is geen slaaptablet en je kan er ook niet aan verslaafd raken, maar het helpt wel op een bepaalde manier om in slaap te komen.
zou mijn zoontje dit misschien nodig hebben?? hij is pas anderhalf en slaapt dus hooguit 10 uurtjes in een etmaal. en hij is soms gewoon echt wel moe, maar dan wil ie gewoon niet in slaap vallen.
iemand ervaring met melatonine bij kids van anderhalf?
melatonine is gewoon bij het kruidvat enzo verkrijgbaar. was er even binnengelopen om de bijsluiter te lezen, maar de verpakking zat dichtgeplakt, dus mijn vraag:
iemand van jullie hier ervaring mee? wat moet ik doen???
hij wil trouwens ook savonds geen bambix / pyamapapje biscuit of wat dan ook meer hebben, dus dat maakt het ook nog es lekker lastig, want je zou zeggen een lekkere warme fles en dan is ie zo vertrokken, maar dat gaat dus ook niet op.
nou khoop dat iemand me kan helpen...