slaapprobleem...wie heeft er tips??

Hoi meiden,

Wie heeft er een tip?
Anne-Sophie wil al een aantal weken niet meer naar bed 's avonds. Ze brult letterlijk alles bij elkaar! Ook wordt ze 's nachts een aantal keer huilend wakker en wil dan met geen mogelijkheid meer in haar eigen bed! We proberen daar toch consequent in te zijn, maar soms ben ik zooo moe dat ik haar toch maar bij ons in bed laat slapen..
Wie herkent dit en heeft een tip?

Groetjes Elise

Enig idee waarom ze niet meer naar bed wil? Bang? Verlatingsangst? Of geen zin en 'uitproberen'?
Misschien doe je het al lang, maar een vast ritueel kan sommige kinderen helpen: alles in precies dezelfde volgorde, dezelfde liedjes enz enz, zodat alles super voorspelbaar (en veilig) wordt voor je kindje.
En 's nachts wakker, ja, dat is ook lastig. Soms laat ik Leah gewoon even huilen; meestal stopt het namelijk snel vanzelf (terwijl ze een drama maakt als ik dan wél ga kijken). Maar als ze gedroomd heeft of echt overstuur is, dan haal ik haar vaak even uit bed om beneden wat te drinken en daarna moet ze weer haar bedje in, dat gaat niet altijd helemaal naar de zin van madammeke, maar meestal snapt ze wel heel goed dat het toch echt slaaptijd is. Konden ze maar praten over het waarom..... Succes!!

Indy kan ook moord en brand huilen als ze niet naar bed wil. Wat hier de laatste dagen help is dat ze een boekje (zo'n baby knisper boekje van Bumba) mag 'lezen' in bed. Ze kletst dan een half uurtje en valt rustig in slaap... Ze is dan ook in de nacht rustiger omdat ze rustig in slaap valt.
Verder zou ik iig uitsluiten dat ze niet pijn aan haar oren heeft ofzo, dat schijnt ook erg pijnlijk te zijn als je ligt.

Heel veel sterkte want het kost heel veel energie!!

Liefs Savita

Misschien de nanny methode?
(wel heel vermoeiend dat weet ik)
Op slaapkamer blijven en dan tot 2x toe praten en knuffelen met terug in bed leggen en daarna gewoon naast haar bed blijven zitten en terug leggen zonder wat te zeggen en zonder aandacht te geven.
Dit tot ze zonder brullen blijft liggen en dan iedere dag iets verder naar de deur?

Hier heb ik het geprobeerd toen Daniel ook helemaal niet meer naar zijn bedje wilde, was echt gebroken maar het heeft goed effect gehad want hij gaat nu weer naar zijn bedje toe.
Op een enkele keer na,

Veel sterkte ermee en zou het anders ook echt niet weten,

Liefs Marina

Hoe gaat het met Anne-Sophie? Nog steeds hetzelfde gedrag m.b.t. het slapen, of zit er een beetje verandering in???? Al wat bijgeslapen?

Terug
Bovenaan