Slaapprobleem

Hallo moeders,

In december zijn wij de trotse ouders geworden van een mooie en lieve jongen. Zeven weken was hij helder maar gemakkelijk. Hij huilde niet veel. Tussendoor wel wat last van de gebruikelijke krampjes, maar daar kwamen we doorheen. Na acht weken kreeg hij weer last van krampjes, maar nu hele erge.(huilen, huilen, huilen) We hebben uiteindelijk voor andere voeding gekozen, wat het krampjes probleem oploste. Maar doordat we ons zoonje vaak uit zijn wiegje hadden gepakt om hem te troosten, is hij waarschijnlijk zijn "ritme" kwijt geraakt. Of anders gezegt; hij snapt niet meer wanneer hij mag slapen, eten, spelen enzv. We strandden uiteindelijk met een oververmoeide baby die door zijn maaiende handjes niet langer sliep dan tien minuten. De rest van de tijd huilde hij. Ten einde raad en zelf ook oververmoeid gingen we inbakeren. Dit is een hulpmiddel en gestaag gaat het beter.(strak ritme aanhouden van voeden, knuffelen, in de box, en slapen) Wie heeft dit ook gehad en weet hoelang je kindje nodig heeft om weer in een normaal slaapritme te komen?
 
Hoi mieke,

Heel herkenbaar hoor je verhaal. Wij hebben dit ook meegemaakt vanaf dag 1 en tot en met 10 weken is het ontzettend heftig geweest. Ons dochtertje huilde ontzettend, veel, overstrekte zich, was heel fel en driftig sliep slecht, hield zichzelf wakker met haar drukke armpjes en spuugde heel veel. Tegen dat spugen hebben we johannesbroodpitmeel gebruikt en daardoor werd ze iets rustiger tijdens de voedingen(hoewel ze nu nog steeds met 6 maanden de fles bijna uit m'n handen trekt omdat ze ongeduldig is). Wij zijn ook met een heel strak schema gaan werken van slapen, wakker zijn en eten. Ik ben hier heel streng in en de opa's en oma's moeten er ook aan geloven als ze op haar passen, er mag niet vanaf geweken worden. Het heeft ons heel veel tijd en energie gekost om haar te laten wennen aan het schema en het werkt nu gewoon. Wij hebben haar op onze eigen manier ingebakerd, met een baddoek en tape en zijn overgestapt op een inbakerslaapzak (www.bakerslaapzak.nl). Dat inbakeren/slaapzak heeft ook heel erg geholpen, na een tijdje ging het slapen echt goed. we hebben een tijdje geleden haar los gelegd in bed en dat ging dus niet, ze hield zichzelf wakker. We houden dit ritme dus voorlopig nog even vol, totdat de slaapzak te klein is ofzo, we weten het nog niet. Het voordeel van de slaapzak is dat het minder werk is dan inbakeren. Jullie zijn helemaal goed bezig, maar het kost waarschijnlijk nog wel even tijd. En anders probeer je het over een tijdje zonder inbakeren. We zijn trouwens ook nog naar een osteopaat geweest, die werken heel veel met huilbaby's. (hoewel ik ons meisje niet echt een huilbabty vond, die huilen echt heel de dag volgens mij). Ze heeft haar nekje behandeld, er zaten wat zenuwen bekneld, waarschijnlijk voortgekomen uit de bevalling en ze voelde erg veel spanning op haar darmpjes. Die heeft ze ook behandeld. Na 3 keer huilde ze echt veel minder, ze was veel rustiger! Je zou dit kunnen proberen (een osteopaat is een fysiotherapeut die deze richting gekozen heeft) of anders een manueel therapeut.
Ach, we hebben gewoon pittige kindjes (maar het kost ons wel gigantisch veel energie, ik zat er na 10 weken helemaal doorheen, maar ja, het is een cliché maar je krijgt er heeeeel veel voor terug!). Ons dochtertje is inmiddels heel erg vrolijk en huilt meestal als ze honger heeft of moe is, dus een grote vooruitgang!

Heel veel sterkte!

Groetjes
Petra
 
Hallo,
ik heb het niet zo extreem meegemaakt als jullie maar ons zoontje hield zichzelf ook vaak wakker door krampjes en zijn maaiende armpjes. Door het vaak uit bedje halen was er geen ritme. Ik heb toen het boek regelmaat en inbakeren van Ria Blom aangeschaft en dat was een ware uitkomst. We zijn het schema aan gaan houden zoals je al hebt beschreven en ook gaan inbakeren. Binnen 2 dagen hadden we een rustig en gezellig ventje. Na 2 maanden had hij van de een op de andere dag genoeg van het inbakeren en slaapt hij zonder doeken. Het ritme is hem zo eigen geworden dat hij er nu vanzelf op terug valt ook als de dag eens anders is begonnen. Bv om 6.00 uur de eerste fles ipv 7.00 uur. Ik kan dus wel zeggen dat we veel baat hebben gehad bij alle regelmaat al was het soms echt niet makkelijk om het vol te houden!
Ik wens je veel succes
 
Terug
Bovenaan